۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۶۱۰۱۵۹

انتشار «فرهنگنامه فاطمی» در ۹ جلد

انتشار «فرهنگنامه فاطمی» در ۹ جلد
فرهنگنامه فاطمی در ۹ جلد چاپ شده است که در آن با بهره گیری از ۱۵۰۰ منبع فریقین، تمام ابعاد زندگی حضرت فاطمه (س) در دو بخش بررسی شده است.
به گزارش خبرگزاری رسا، فرهنگنامه فاطمی در ۹ جلد چاپ شده است که در آن با بهره گیری از ۱۵۰۰ منبع فریقین، تمام ابعاد زندگی حضرت فاطمه (س) در دو بخش بررسی شده است؛ بخش اول: تولد و حیات زمینی، سیما و صفات و شخصیت (نام‌ها، لقب‌ها، کنیه‌ها)، آیات، روایات، مناقب و فضایل معنوی، ازدواج و سیره خانوادگی، سیره اعتقادی، اخلاق و رفتار، تربیت و پرورش فرزندان، سیره عبادی و قرآنی، علمی، فرهنگی و هنری، سیره اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و نظامی، اذکار، ادعیه و تسبیحات، توسلات و نمازها، وصایا و توصیه‌ها، مظلومیت‌ها و مصیبت‌ها و شهادت و حیات آسمانی.

بخش دوم کتاب شامل بازخوانی، تحلیل محتوا و شرحِ خطبه‌ها، دعاها، وصایا، زیارات و تعقیبات، سخنان کوتاه، نگاه دیگران، منزلت‌شناسی، اشعار، مدایح و مراثی است که ضمن بررسی محتوای متعالی خطبه‌های بلند و کوتاه و سخنان حکمت‌آموز آن حضرت، دریچه‌ای به سوی شعر و مثل‌ها و تعقیبات و زیارات حضرت گشوده شده و آن گاه شخصیت ایشان از منظر علماء و اندیشمندان اهل سنت، خواص، مستشرقین و غربیان پی گرفته شده است و در پایان اشعار عربی و فارسی در مدح آن حضرت ذکر شده است. /۹۲۵/د ۱۰۲/ش
ارسال نظرات