۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۶۱۱۴۳۳

انتقاد امام جمعه کوفه از غفلت دولت در آتش سوزی زمین‎های کشاورزی

انتقاد امام جمعه کوفه از غفلت دولت در آتش سوزی زمین‎های کشاورزی
امام جمعه کوفه بیان کرد: توضیحی رسمی از سوی دولت بابت آتش سوزی زمین های کشاورزی ارائه نشده است.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، حجت الاسلام سید ضیاء الشوکی امام جمعه کوفه خواستار تحقیق پیرامون آتش سوزی زمین های کشاورزی و برخی از مراکز دولتی، عمومی و خصوصی شد.

وی افزود: در رابطه با آتش سوزی صورت گرفته در زمین های کشاورزی، حقیقتا غفلتی صورت گرفته که تاکنون دولت توضیح رسمی ارائه نکرده است.

امام جمعه کوفه تصریح کرد که دولت باید به مسؤولیت خود در رابطه با شناسایی عامل و علل آتش سوزی های اخیر عمل کند تا از طریق بتواند از مردم حمایت کنند.

تولید کنندگان گندم و جو در عراق به اندازه ۷ هزار زمین فوتبال از مزارع خود را به دلیل آتش سوزی از دست دادند. هنوز مشخص نیست این آتش سوزی ها عمدی بوده یا به خاطر دمای بالای هوا اتفاق افتاده است.

عبدالمهدی احتمال آتش افروزی را رد کرد و گفت:« میزان خسارات چندان هم زیاد نیست. این اتفاق هر جای دیگری از دنیا به خاطر دمای بالا می افتد».

ولی  اظهارات صالحی الحسنی، وزیر کشاورزی عراق مخالف با نظر نخست وزیر است: «آتش‌سوزی‌ها خسارت هایی به جای گذاشته که به اقتصاد ملی آسیب می رساند».

 گروه داعش مسؤولیت این آتش‌سوزی‌ها را قبول کرده است.

 محصول کشاورزان کرد هم به شدت تحت تأثیر آتش‌سوزی‌ها قرار گرفته‌است. آنها ادعا می‌کنند این آتش را اعضای داعش که خواستار مالیات بودند به راه انداخته اند ولی گروه‌های دیگر آن را نتیجه اختلافات بر سر زمین می دانند. برخی کشاورزان هم آن را اقدامی تاکتیکی برای بی‌ثبات کردن امنیت غذایی کشور تصور می کنند.

ارسال نظرات