۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۱۲۲۱۳
وزیر پیشین صهیونیست:

«نوار غزه» نقطه ضعف نتانیاهوست

«نوار غزه» نقطه ضعف نتانیاهوست
وزیر پیشین دادگستری رژیم صهیونیستی اعلام کرد علت سکوت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قبال نوار غزه این است که منطقه مذکور نقطه ضعف نتانیاهوست.

به گزارش خبرگزاری رسا، «یوسی بِلِن» وزیر پیشین دادگستری رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نوار غزه نقطه ضعف «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است و به همین دلیل وی ترجیح می‌دهد همیشه در قبال آنچه اتفاق می‌افتد، ساکت باشد و سیاست خویشتنداری اتخاذ کند.

بلن در یادداشتی در روزنامه «اسرائیل هیوم» نوشت: نتانیاهو اخیرا انتقادهای شدیدی از محافل سیاسی و حزبی اسرائیل به دلیل سیاست‌ خویشتنداری در قبال حماس در غزه شنیده است اما منتقدان وی از جمله «نفتالی بنت» وزیر آموزش و «آویگدور لیبرمن» وزیر پیشین جنگ رژیم صهیونیستی جایگزینی برای وی ندارند.

وی افزود: تصور وضعیتی که در اسرائیل دچار آن هستیم، دشوار است. 14 سال پیش «آرییل شارون» نخست‌وزیر پیشین تصمیم گرفت به صورت یکجانبه،بدون توافق با تشکیلات خودگردان به ریاست «محمود عباس» و بدون اینکه بداند چه اتفاقی رخ خواهد داد، از نوار غزه خارج شود.

این وزیر پیشین صهیونیستی ادامه داد: پیروزی حماس در انتخابات و تسلط (این جنبش) بر نوار غزه در سال 2007 ، غزه را به منطقه‌ای برای شلیک موشک به سمت اسرائیل تبدیل کرد که اسرائیل نیز با محاصره محکم این منطقه پاسخ داد؛ اما پاسخ حماس نیز شدت دادن به روند شلیک موشک‌ها بود تا اسرائیل را ناچار به رفع محاصره کند.

هفته گذشته، منابع دیپلماتیک در رژیم صهیونیستی اعلام کردند اعمال مجدد محدودیت ورود سوخت و اجرای عملیات نظامی گسترده در غزه از گزینه‌های محتمل در صورت عدم توقف ناآرامی‌ها در مناطق مرزی هستند./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات