۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۶۳۱۷۱۶
در کتاب «فرزندان شیطان» مطرح شد؛

آشنایی با معماران، عملکرد و تاریخچه شیطان­ پرستی

آشنایی با معماران، عملکرد و تاریخچه شیطان­ پرستی
کتاب «فرزندان شیطان» آشنایی مختصری با ماهیت، معماران، عملکرد، تاریخچه، ابزرا‌ها و نماد‌ها و نقادی منش و روش زندگی شیطان پرستان است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، مرکز نشر هاجر کتاب وابسته به مرکز مدیریت حوزه­ های علمیه خواهران کتاب «فرزندان شیطان» را به قلم سید حسین اسحاقی منتشر کرده است.

ایران اسلامی در سال های پس از پیروزی انقلاب نسیت به دیگر کشورهای اسلامی و شرقی با بیشترین حجم و تنوع آسیب ­ها وتهدیدات فرهنگی دست به گریبان بوده است. در این سال­ ها کشورهای غربی برای استحاله فرهنگی به انواع هجمه­ ها مبادرت ورزیدند. یکی از جریان های فاسد فکر و فرهنگی که در ابتدا مرزهای اخلاقی را در شوراهای اروپایی و آمریکایی در هم شکسته و سپس به سرزمین ­های شرقی رسیده، «شیطان پرستی» یا «شیطان گرایی» است. این یکی از جریان­ های ضد فرهنگی بین المللی است که به دلیل ماهیت و عملکرد آن، دارای زوایای پنهانی می­ باشد که نیاز به بررسی و واکاوی جدی دارد.

 البته امروزه نگرانی های زیادی درباره ترویج شیطان پرستی در سطح جامعه و حتی خانواده­ ها در ایران وجود دارد.

ساختار کتاب:

این نوشتار آشنایی مختصری با ماهیت، معماران، عملکرد، تاریخچه، ابزارها و نمادها و نقادی این منش و روش زندگی شیطان پرستان است.

نگارنده کتاب «فرزندان شیطان» را در هفت فصل با عناوینی: شیطان در قاموس عرف و دین، دیرینه شناسی شیطان پرستی،گذری بر شیطان پرستی در ایران، آشنایی با معماران شیطان پرستی، موسیقی و شیطان پرستی، استفاده وسیع شیطان گرایان از نمادها و عوامل ترویج مواجهه با شیطان گرایی تدوین کرده است.

نگارنده در فصل اول به بررسی موضوعاتی همچون: معنا و قلمرو شیطان پرستی، شیطان پرستی یک بنیاد انحرافی، انواع شیطان پرستی، انحراف در معنویت گرایی در مکاتب نوپدید، آیین و مناسک شیطان گرایی، مفهوم شناسی شیطان گرایی در ادیان الهی ماهیت شیطان گرایی در اسلام پرداخته است.

وی همچنین در فصل دوم این کتاب عنوان های: خاستگاه و اقسام شیطان­ پرستی، سیر تحول شیطان پرستی قدیم به مدرن، جادوگری در خدمت شیطان پرستی، شیطان پرستی قدیم، شیطان پرستی جدید(مدرن) شیطان پرستی بومی، شیطان پرستی مدرن با هدایت فرامانسونرها و صهیونیسم را واکاوی کرده است.

نویسنده در فصل چهارم  هم گذری بر شیطان پرستی در ایران داشته؛ از این رو در این فصل عنوان های: دروزی ها، گنوسی ها، شیطان پرستی در کردستان، نحوه ورود شیطان پرست جدید در ایران، زمینه جذب به نحله شیطان پرستی و راهبردهای فعلی شیطان پرستی را تنظیم کرده است.

مؤلف در فصل چهام به معرفی معماران و رهبران شیطان پرستی پرداخته و در ذیل این فصل مباحث: متفکرین نام آشنای کابالا، کابالا و فرقه صوفیه، کابالا و تیوسوفیسم، کابالا و مارکسیسم، کابالا و وهابیت، بهائیت، کابالا و شیطان پرستی، شرایط عضویت در کلیسای شیطان و گذری بر کتاب انجیل شیطانی مطرح شده است.

مطالبی همچون در آشنایی با انواع موسیقی های شیطان پرستان، جنبش بلک متال، موسیقی رپ، سپوترا، مروری بر برخی موسیقی­ ها، علل گرایش به این موسیقی و پیامدهای آن، علت علاقه مندی به این موسیقی­ ها و چگونگی ورود به این موسیقی ­ها در فصل پنجم این کتاب بررسی شده است.

 نگارنده در فصل ششم به معرفی 25 نمادهای شیطان گران همچون: سر بزغاله یا بافومت، سر بز در میان پنج ستاره وارونه؛ 666 یا FFF، صلیب وارونه، دست شاخدار، S، صلیب شکسته یا چرخ خورشید پرداخته است.

در فصل این کتاب نیز موضوعاتی همچون زمینه های هالیود در خدمت شیطان پرستی، زمینه های بروز شیطان گرایی، علل گرایش به شیطان پرستی، ورود شیطان پرستی، نقد شیطان گرایان و راهکارهای مواجهه با شیطان گرایی بررسی شده است.

برشی از کتاب:

نقد شیطان پرستی

نخستین گام شیطان و شیطان پرستان بزرگ نمایی قدرت شیطان است و ترس از قدرت شیطان، مقدمه شیطان پرستی است و هر که از شیطان در هراس باشد. در حقیقت، بندگی او را گردن نهادینه است. راز غلبه بر شیطان نترسیدن از اوست و غرب با ترساندن مخاطبین خود از شیطان در حقیقت پرستش خود را رواج می دهد.

توصیه ­ای که شیطان پرستان برای اطرافیانشان دارند، شنیدن آهنگ­ های تند همراه با خشونت است که وحشت و نفرت را با خود همراه دارند.

 اهانت به ادیان به عنوان آزادی بیان در تصنیف های خوانندگان گروه ­های شیطان پرست ترویج و تبلیغ می شود.  البته در زمینه­ های نقد شیطان پرستی بیشتر نقدها از ناحیه ادیان بزرگ و به ویژه مسحیت صورت گرفته است:

1- بسیاری از شیطان پرستان؛ شیطان را یک نیروی سرکش معرفی می کنند.

2- عالمان مسیحی بر این باورند که نمی ­توان هرگز از شیطان تبعیت نکرد (هیچ کس معصوم نیست)؛ چرا که آنها باور دارند شر انسانی یک تلاش بی فایده برای انجام دادن کارهای خوب است.

 3ـ شیطان پرستی یک سراب فلسفی و علم بیان سنگین است؛ چرا که گفته می شود لاوی در استفاده از لغات تبحر خاصی داشته است. در حقیقت، شیطان پرستی یک طلسم کم رژفای عقلانی از خدای ساخته شده توسط بشر است.

 4- انسان، موجود اجتماعی است و به انسان­ های دیگر احتیاج دارد. بعضی­ ها عقیده دارند، شیطان پرستان درک اشتباهی از استقلال داشته­ اند و آن را به تنهایی تعبیر کرده اند. استقلال می تواند شما را قوی ­تر ­کند ولی این غیر ممکن است شما به تنهایی باشید. آنها بر این باورند که اگر کسی خود را خدا معرفی کند و ضمن استفاده از لایق دانستن خود، می ­توان به عدم پذیریش خقیقت منجر شود.

5- یکی از نقدهایی کاربردی تر شیطان پرستی این است که ضمن این که شیطان پرستی معمولا خود را راه نجاتی برای توده­ های تسلیم شده مردم در مقابل دین های اصلی معرفی می کند، بر شایستگی آنها در بی نیازی از دیگران و انزواگرایی تأکید می کند و انرواگرایی ممکن است به سوء استفاده های مختلفی بینجامد که معمولا نیز چنین است؛ چرا که طبیعت انزواگرایانه شیطان معمولا در بازخورد جوامع ناکارآمدی است و برای جبران این خلاء از قوانین ادیان سنتی استفاده کرده است.

مرکز نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه­ های علمیه خواهران کتاب «فرزندان شیطان» را با شمارگان ۵۰۰ نسخه در ۲۴۴ صفحه و قطع رقعی و قیمت ۱۰۰۰۰ تومان منتشر کرده است. /۹۹۸/ن
میثم صدیقیان
ارسال نظرات