۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۳۲۴۸۰
امام جمعه نجف خواستار شد؛

ائمه جماعت باید فرماندهی جنگ نرم را بر عهده بگیرند

ائمه جماعت باید فرماندهی جنگ نرم را بر عهده بگیرند
امام جمعه نجف اشرف نسبت به حضور فعال جریان های تروریستی در جنگ نرم هشدار داد و خواستار مقابله ائمه جماعت با دشمنان در این عرصه شد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در نشستی که با حضور ائمه مساجد عراق در مسجد امام مهدی (عجل  الله تعالی فرجه الشریف) نجف برگزار شد، بهترین شیوه اداره حکومت سیاسی را شیوه دینی توصیف کرد و اظهار داشت:  کشورهای غربی بر اساس احزاب و ائتلاف های سیاسی به اداره کشور می پردازند و این موضوع موجب شده است که باوجود برگزاری انتخابات، اما احزاب بر قدرت ها حاکم شوند.

وی شیوه دیگر حکومت های سیاسی را شیوه کشورهای عربی و اسلامی دانست و تصریح کرد: این نوع حکومت ها بر پایه کودتاهای نظامی و انقلاب ها استوار است و حکومت به شکل مورثی از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود.

امام جمعه نجف اشرف ادامه داد: شیوه اسلامی حکومت سیاسی، بر گرفته از اهل بیت (علیهم السلام)، ائمه اطهار (علیهم السلام) و مرجعیت دینی در دوران غیبت است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع جنگ نرم اشاره کرد و گفت: کشورهای منطقه به ویژه عراق با مساله جنگ نرم مواجه هستند. پس از پایان جنگ نظامی با جریان تروریستی داعش، جنگ نرم علیه عراق آغاز شده است. دشمنان در جنگ نرم از طریق وسایل الکترونیکی به مبارزه می پردازند و از این طریق یک نفر می تواند بدون کسب اجازه از کشورهای مقصد، ده ها هزار تن را به استخدام خود در بیاورد.

وی بر ضرورت مسلح شدن در جنگ نرم تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: مساجد اولین سنگر برای رهبری  امت اسلامی محسوب می شوند و منابر، شعائر حسینی، نماز جمعه و جماعت بهترین نقطه برای مقابله با جنگ نرم هستند.

حجت الاسلام قبانچی در پایان به سوالات حاضران پیرامون آخرین رویدادهای عراق و منطقه پاسخ داد.

گفتنی است که این گونه نشست ها به صورت ماهانه با حضور ائمه جماعت و جمعه در عراق برگزار می شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
عالیست
0
0