۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۶۳۲۷۰۰
تحلیلگر عراقی در گفت وگو با رسا:

حمله هوایی به حشد الشعبی، نقطه آغازین اخراج نظامیان آمریکاست

حمله هوایی به حشد الشعبی، نقطه آغازین اخراج نظامیان آمریکاست
تحلیلگر و نویسنده عراقی بیان داشت: حمله هوایی به حشد الشعبی، نقطه آغازین برای اخراج نظامیان اشغالگر آمریکاست.

عبدالامیر عبودی تحلیلگر و نویسنده عراقی در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با اشاره به حمله هوایی آمریکا به پایگاه الحشد الشعبی، بیان داشت: درگیری میان حشد الشعبی و نظامیان آمریکایی در واقع جنگ حق وباطل ادامه صف آرایی نور و ظلمت است.

عبدالامیر العبودی با بیان اینکه حمله هوایی به حشد الشعبی نقطه آغازین بیرون کردن نظامیان اشغالگر آمریکاست، خاطر نشان ساخت: حشد الشعبی سد قوی در مقابل معادله بازدارندگی آمریکا در عراق است و این سازمان عمق ایدئولوژی جنگ عراقی ها با نظامیان آمریکایی است.

وی ادامه داد: ما انتظار حمله به حشد الشعبی از سوی آمریکا را داشتیم؛ چون ضربات دردآوری به نظامیان آمریکایی زده اند ولی واشنگتن بداند که این اقدام بزدلانه علیه حشد الشعبی معیاری برای پیروزی آن بر اشغالگری آمریکا درع عراق خواهد بود.

العبودی افزود: گروه های مختلف مردم عراق اعم از جریان های سیاسی و مذاهب دینی در پی حمله امریکا به حشد الشعبی با این سازمان و دیگر گروه های مقاومت اسلامی، ابراز همدردی کردند و پیروزی رسانه ای نیز تاکون علیه آمریکا رقم زدند.

آمریکا روز گذشته از حمله به مواضع «گردان‌های حزب الله» عراق از زیرمجموعه‌های حشد الشعبی در چند نقطه در منطقه مرزی با سوریه خبر داد.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، مدعی شد که این اقدام در پاسخ به  «حملات مکرر به پایگاه‌های میزبان نیروهای ائتلاف» در عراق صورت گرفته است.

برهم صالح رییس جمهور عراق این اقدام را «غیرقابل قبول» خواند و ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی اعلام کرد که خون شهدا و مجروحان هدر نخواهد رفت و نیروهای آمریکایی در عراق پاسخ شدیدی دریافت خواهند کرد./983/ب

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
آمریکا راهی جز خروج نیروهایش از جنوب شرق آسیا ندارد.
0
0