۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۶۳۷۴۳۷

مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا در آتن برگزار شد

مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا در آتن برگزار شد
مراسم سوگواری و عزاداری بانوی دو عالم فاطمه زهرا(س) دوخت گرامی پیامبر اکرم(ص) در آتن، پایتخت یونان برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم سوگواری و عزاداری بانوی دو عالم فاطمه زهرا(س) دوخت گرامی پیامبر اکرم(ص) روز چهارشنبه در سالن اجتماعات خلیج فارس رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آتن پایتخت یونان برگزار گردید.

در این مراسم که با حضور  احمد نادری سفیر جمهوری اسلامی ایران، کارکنان سفارت و دیگر ارگان های جمهوری اسلامی مستقر درآتن به همراه خانواده هایشان و تعدادی دانشجویان و ایرانیان مقیم شهر آتن برگزار گردید، ابتدا زیارت حضرت فاطمه (س) توسط رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران قرائت گردید.

سپس خانم دکتر فهیمه مخبر دزفولی عضو هیأت علمی دانشگاه در سخنانی به تبیین خصوصیات و فضایل اخلاقی حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و تاکید کرد: که نباید در تجلیل از حضرت زهرا(س) فقط به مصائب زندگی او توجه کرد و سرمایه معنوی شخصیت او را نادیده گرفت.

 محبر دزفولی با اشاره به خطبه فدکیه آن حضرت گفت : صاحب چنین سخنان منسجم، مستدل و هشیارکننده ای باید زنی شجاع، قوی و تأثیرگذار باشد.

وی درادامه تصریح کرد: این خطبه پس از وفات پیامبر اکرم(ص) بیان شده است و برخلاف تصویری که از آن حضرت ترسیم می شود بیانگر حضور مؤثر و قدرتمندانه آن بانوی بزرگ در عرصه سیاسی و اجتماعی است.

در خاتمه برنامه پرسش و پاسخ برگزار گردید که مدعوین و بخصوص بانوان حاضر در جلسه سوالاتی را مطرح و خانم دکتر مخبر دزفولی به سئوالات مطرح شده در مورد زندگی و منش حضرت فاطمه زهرا(س) جواب داد./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات