۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۶۳۹۸۶۹

نسخه الکترونیکی کتاب «روان درمانی سوگ و داغدیدگی با رویکرد اسلامی»

نسخه الکترونیکی کتاب «روان درمانی سوگ و داغدیدگی با رویکرد اسلامی»
این اثر به همت مهرداد کلانتری و راضیه فتاحی تألیف شده که در مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا تهیه و در انتشارات آفتاب توسعه منتشر شده است.

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «روان درمانی سوگ و داغدیدگی با رویکرد اسلامی» اظهار داشت: مرگ عزیزان، از جمله اتفاقات ناگوار زندگی هر انسانی است. انسان به گونه‌ای آفریده شده است که بدون داشتن رابطه با دیگران نمی‌تواند زندگی کند و هنگامی که بر اثر یک تصادف یا در گذر ایام، یکی از این رابطه‌‌ها به مرگ بینجامد، تأثیرات شگرفی را در روحیة فرد می‌گذارد.

وی گفت: واکنش آنی افراد پس از شنیدن خبر مرگ نزدیکان، به‌ویژه اگر فوت ناگهانی و غیرمنتظره باشد، اغلب با شوک و ناباوری همراه است. البته همه افراد به‌طور یکسان مراحل سوگواری را نمی‌گذرانند؛ به گونه‌ای که ممکن است فردی ماه‌‌ها و سال‌ها طول بکشد تا به زندگی عادی بازگردد.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: نوع رابطه با فرد درگذشته نیز دارای اهمیت است. وابستگی بیش از حد و روابط معیوب، بیشتر احتمال دارد که به بروز اختلال در بازماندگان بینجامد؛ درحالی‌که روابط سالم، موجب افزایش ظرفیت تحمل سوگ می‌شود.

پهلوانی به معرفی کتاب «روان درمانی سوگ و داغدیدگی با رویکرد اسلامی» پرداخت و اظهار داشت: این اثر به همت مهرداد کلانتری و راضیه فتاحی تألیف شده که در مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا تهیه و در انتشارات آفتاب توسعه منتشر شده است.

وی گفت: کتاب «روان درمانی سوگ و داغدیدگی با رویکرد اسلامی» با 224 صفحه در سال 1396 منتشر شده و اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این اثر را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر شده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این اثر در کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS قابل دسترسی است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کنند و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات