۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۶۴۹۴۹۸

یکی از اساتید برجسته هند دارفانی را وداع گفت

یکی از اساتید برجسته هند دارفانی را وداع گفت
حجت الاسلام سید عزیزالحسن یکی از طلاب جامعة المصطفی و استاد حوزہ علمیه ھندوستان دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در هند، حجت الاسلام سید عزیزالحسن از طلاب جامعة المصطفی و استاد حوزہ علمیه ھندوستان، به علت بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت.

حجت الاسلام علی عباس از اساتید حوزه علمیه هند در این رابطه به خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا گفت: حجت الاسلام سید عزیزالحسن یکی از طلاب جامعة المصطفی و استاد حوزہ علمیه ھندوستان که از چند ماه گذشته با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کرد، درگذشت.

وی افزود: مرحوم عزیزالحسن از طلاب برجسته هند در جامعة المصطفی بود که در مسائل علمی بسیار ماهر و زبر دست بود به طوری که در اوایل دوران طلبگی به مقام استادی دست یافت و در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها به طلاب اردو زبان علوم آل محمد (ص) را درس می داد.

شیخ علی عباس بیان داشت: مرحوم در هند در یکی از حوزه علمیه باب العلم به درس و تدریس مشغول بود و نقش یک یک مربی حقیقی را برای طلاب ایفا می کرد و برای تربیت آنان اهتمام خاصی داشت. بین طلاب و علماء به عنوان یک استاد مخلص از او یاد می شد.

حجت الاسلام علی عباس گفت: او شخص متدین و با اخلاق آراسته بود و هر کسی با ایشون یک بار ملاقات کرده باشد، تحت تاثیر اخلاق و برخوردش قرار می گرفت.

گفتنی است که حجت الاسلام سید عزیز الحسن، روز گذشته در شهر بجنور منطقه نوگاوا‌ن سادات در محل زندگی خود به خاک سپرده شد.

سید فیض رضوی
ارسال نظرات