۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۵۲۱۲۹
یکی از محققان هند در گفت وگو با رسا؛

شب قدر، فرصتی برای رشد معنوی و مادی انسان است

شب قدر، فرصتی برای رشد معنوی و مادی انسان است
حجت الاسلام رضوی گفت: شب قدر، شب رحمت است و در آن گناهان آمرزیده می شود و این مساله موجب تقرب انسان به معبود حقیقی و رشد مادی و معنوی می شود.

حجت الاسلام سید تقی عباس رضوی نائب رییس موسسه شیعه تودی هندستان در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، به مناسبت شب های قدر بیان کرد: خداوند کریم ماه رمضان را فرصت و یک لطف و عنایت ویژه ای برای بندگان خود قرار داده است که در این ماه بیشتر به امور اخلاقی و معنوی رسیدگی کند.

وی با بیان اینکه نزول سوره ای به نام این قدر، را نشان دهنده اهمیت این شب دانست و تصریح کرد که انسان ها باید اهمیت این شب بزرگ را درک کنند و به صورت ویژه ای از آن بهره ببرند.

محقق برجسته هند با اشاره به سوره مبارکه قدر گفت: سوره مبارکه قدر ۹۷ مین سوره در قرآن کریم و مشتمل بر ۵ آیات است. نزول ملائکه در این شب و برابری آن با هزار شب از دیگر مسائل پُر اهمیت در شب قدر است.

وی با بیان اینکه در چنین شبی انسان بیش از پیش به خالق خود تقرب می جوید، افزود: شب قدر، شب رحمت و بندگی است، بنابراین گناهان در آن بخشیده می شود تا زمینه رشد مادی و معنوی انسان را فراهم کند.

حجت الاسلام سید تقی عباس رضوی در مورد معنی قدر بیان داشت: قدر به معنی اندازه است، چنان که در قرآن کریم آمده است «قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا» خداوند برای هر چیزی اندازه ای تعیین کرده است. از آیات و روایات استفاده می شود که شب قدر، به این جهت قدر نامیده شده است که چون جمیع مقدرات بندگان در تمام سال در آن شب تعیین می شود.

سید فیض رضوی
ارسال نظرات