۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۶۵۳۰۵۱

نگاهی به مقام شهید در پیشگاه پروردگار + دانلود کتاب

نگاهی به مقام شهید در پیشگاه پروردگار + دانلود کتاب
در آیات و روایات وارد شده که شهید زنده است و هرگز نمی‏‌میرد و ارواح شهداء در پیشگاه خداوند از روزی الهی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، درباره مقام شهید صحبت بسیار است اما مقام شهید را  می‌توان از منظر خداوند در آیات کلام الهی متوجه شد. خداوند چه زیبا در آیه ۱۶۰ سوره مبارکه آل عمران می‌فرماید «وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ‌اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ، هرگز کسانى را که در راه خدا کشته شده‌‏اند مرده مپندار بلکه زنده‌‏اند که نزد پروردگارشان روزى داده می‏‌شوند».

شهداء دانسته و آگاهانه صفات نیک را در وجود خویش پرورش داده و خود را از فتنه‌های شیطان پاک نگاه داشته‌اند.

شهید از واژگان زیبایی است که از صدر اسلام تاکنون خودنمایی می‌کند و تا اسلام وجود دارد نام زیبای آن می‌درخشد. همچنین باگذر زمان بر قداست این واژه مقدس افزوده شده است.

در این کتاب ازشمند می‌توان ارزش و مقام شهداء را با تکیه به آیات و روایات به خوبی شناخت. نویسنده در این کتاب قصد دارد با توسل به آیات و روایات فهم درستی از این مقام با عظمت را نصیب خوانندگانش کند.  مقامی که به حق عظمت و بزرگی آن هنوز درک نشده است و اهل تحقیق می‌توانند با مطالعه  این کتاب با دیدگاه‌های اصیل اسلام درباره شهید آشنا شوند.

کتاب "مقام شهید در پیشگاه پروردگار" تألیف مجتبی ذاکری را انتشارات فرهنگ سبز روانه بازار نشر کرده و شهادت، جهاد در راه خدا، زندگی پس از مرگ، اشعار، احکام دفاع «تحریر الوسیله» و امر به معروف و نهی از منکر از موضوعاتی است که در این کتاب ارزشمند بررسی شده است.

ساختار کتاب:
 
کتاب «مقام شهید در پیشگاه پروردگار» در شش بخش به رشته تحریر درآمده است:
 
بخش اول: با عنوان شهادت که در ان به موضوعاتی همچون دنیای امروز بشریت به کجا می‌رود، شهادت در را خدا، آیا شهید غسل و کفن پرداخته شده است.
 
بخش دوم: با عنوان جهاد در راه خدا که در آن موضوعات جهاد، آداب جنگ در اسلام، امدادهای غیبی در جبهه و استقامت در جبهه و ... دیده می شود.
 
بخش سوم: در بخش سوم  عناوینی مهمی درباره زندگی پس از مرگ را می‌توان دید که عبارتند از: زندگی چیست، مرگ از دیدگان پیشوایان اسلام، بحثی پیرامون جسم مثالی، بهشت دوزخ عالم برزخ، تجسّم اعمال، تکامل در عالم برزخ، گذشت زمان در عالم برزخ قابل درک نیست و روح انسان تا قبل از قیامت زنده است.
 
بخش چهارم: در بخش چهارم اشعاری که درباره مقام شهید سروده شده آمده است.
 
بخش پنجم: در این بخش احکام دفاع «تحریر الوسیله» آمده و به بحث استعمار و احکام دفاع پرداخته شده است.
 
بخش ششم: در این بخش که بخش پایانی کتاب است به بحث امر به معروف و نهی از منکر«تحریر الوسیله» پرداخته شده است.
 
 
برشی از کتاب
 
 در قسمتی از کتاب درباره چگونگی زنده بودن شهداء چنین آمده است: 
 
مسأله ‏ای که قابل توجه است این است: در آیات و روایات وارد شده که شهید زنده است شهید نمی‏‌میرد سؤال این است مگر سایر مؤمنین غیر از شهداء پس از مرگ زنده نیستند؟ آن‏ها می‏‌میرند و نابود می‏‌شوند که قرآن و روایات می‏گوید شهدا زنده ‏اند؟  
پاسخ از این سؤال زیاد است فعلا ما به یک جواب اکتفا می‏‌کنیم و آن این است که طبق آیات و روایات که در بحث بقاء روح در همین کتاب ذکر خواهیم کرد، ارواح همه‏ انسان‏ها پس از مرگ در عالم برزخ زنده هستند، تا قبل از نفخه صور، چون صور اسرافیل قبل از روز قیامت دمیده شود آن‏ها هم می‏‌میرند سپس خداوند متعال اجسام را با ارواح دو مرتبه زنده می‏‌کند غیر از ارواح شهداء که آن‏ها هرگز نمی‌میرند، آن‏ها زنده هستند تا روز قیامت دلیل بر این مطلب این آیه‏ شریفه است:  
«و نفخ فی الصور فصعق من فی السموات و من فی الأرض الا من شاء الله ثم نفخ فیه أخری فاذا هم قیام ینظرون و أشرقت الأرض بنور ربها». 
در صور اسرافیل دمیده می‏ شود می‏ میرند کسانی که در آسمان‏‌ها و زمین اند مگر کسانی را که خدا بخواهد، (آن‏ها زنده‏ اند). در تفسیر وارد شده آن‏ها که زنده‏ اند شهداء می‏‌باشند که هرگز نمی‌‏میرند سپس دو مرتبه صور اسرافیل دمیده می‏شود پس ناگهان همه‏ آن‏ها که مرده بودند بپا می ‏خیزند و منتظر فرمان خدایند.
 
کتاب "مقام شهید در پیشگاه پروردگار" تألیف مجتبی ذاکری را انتشارات فرهنگ سبز در 320 صفحه روانه بازار نشر کرده است./826/ن602/ق
 
 
 
م/مقام شهید در پیشگاه پروردگار + دانلود کتاب
ارسال نظرات