۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۶۵۷۴۹۲

تقدیر خطیبان جمعه لبنان از جبهه مقاومت

تقدیر خطیبان جمعه لبنان از جبهه مقاومت
خطیبان جمعه لبنان بر ضرورت تلاش دولت برای خروج از بحران های موجود تاکید و از جبهه مقاومت برای حمایت از این کشور تقدیر کردند.
به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته، بیان کرد: ما همه باید منصف باشیم و حقیقت را بگوییم و به عدالت قضاوت کنیم حتی اگر به ضرر ما باشد.
وی با توجه به شیوع دوباره ویروس کرونا خواستار پیروی دقیق از پروتکل های بهداشتی شد و از مردم خواست که صبور باشند.
امام جمعه بیروت در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه با اشاره به افزایش قیمت دلار، افزود: این وظیفه دولت است که با اقدامات لازم کشور را از این بحران خارج کند.
وی با اشاره به کلمات سید حسن نصر الله خواستار رونق کشاورزی و صنعت شد و خاطر نشان کرد که لبنانی ها قادر به بیرون آمدن از این بحران ها هستند.
حجت الاسلام شیخ حسن شریفه در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد صفا بیروت برگزار شد، بیان کرد: باید از مقاومت برای دفاع از لبنان تشکر کنیم و دولت باید به دور از هیاهوی رسانه ای قدم هایی برای درمان مشکلات بردارد زیرا وضعیت زندگی روز به روز دشوارتر می شود.
وی با توجه به وجود ویروس کرونا تاکید کرد که خروج از قرنطینه قانون و اخلاق را نقض می کند.
 دولت بدون عدالت یعنی سلطه گری
حجت الاسلام شیخ احمد قبلان مفتی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه منطقه برج البراجنه، بیان کرد: حکومت زمانی مشروع است که امکانات رفاهی از تحصیل و معیشت را فراهم کند و از ثروت کشور و مردم برای کار و فرصتهای اقتصادی استفاده کند و آنچه الان با آن مواجه هستیم، قابل قبول نیست.
وی تاکید کرد: دولت بدون عدالت یعنی سلطه گری و سلطه گری بدون حفظ عزت مردم یعنی فساد انگیزی و توزیع و سهمیه بندی  یعنی توطئه علیه کشور و همه اینها نشان می دهد که کشور در حال فروپاشی است و یک فاجعه واقعی پیشروی ما است.
مفتی قبلان خواستار آرامش، عقلانیت و بینش برای تعامل با مردم این کشور به دور از وابستگی های فرقه ای، منطقه ای، حزبی و انتخاباتی شد، به خصوص که انتخابات نزدیک است.
ارسال نظرات