۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۶۰۱۵۷

تاکید آیت الله یعقوبی بر رعایت امور بهداشتی در ایام محرم

تاکید آیت الله یعقوبی بر رعایت امور بهداشتی در ایام محرم
یکی از مراجع عراق طی پیامی اظهار داشت: زنده نگه داشتن شعائر حسینی از بزرگترین اعمال دینی و مذهبی است، بنابراین باید با رعایت امور بهداشتی به اقامه عزا حتی در منزل پرداخت.
به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله محمد یعقوبی از مراجع عراق طی پیامی به مناسبت ماه محرم در شرایط کرونا بیان کرد: شکی نیست که زنده نگه داشتن شعائر حسینی از بزرگترین اعمال دینی و مذهبی در تثبیت دین حقیقی و تثبیت آن در قلوب مومنان و دعوت بشریت به سوی خداوند تبارک و تعالی است. بنابراین اقامه و اهتمام به عزاداری از واضح ترین مصادیق کلام خداوند در قرآن ایه ۳۲ سوره حج است که می فرماید:( وَمَن يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ)، اما شیوع ویروس کرونا که در اکثر کشور ها وجود دارد و ملیون ها نفر به آن مبتلا شده اند و سازمان بهداشت جهانی آن را همه گیری مهلک اعلام کرده است، بنابراین بر ما شرعا و عقلا واجب است که از باب لزوم دفع ضرر محتمل از خودمان و دیگران مراقبت کنیم و دستورات بهداشتی که مانع شیوع این بیماری شود، را رعایت کنیم.
وی تصریح کرد: مؤمنان باید هنگام اقامه عزا در آیین های حسینی و سایر آیین های مذهبی، فاصله گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک، استریل کردن مکان و دست ها هنگام لمس کردن و خودداری از شلوغی را رعایت کنند و اگرمومنان تضمین کنترل و رعایت این موارد را ندارند، بهتر است که در خانه و با حضور اعضای خانواده و گوش دادن به مجالس موعظه از طریق شبکه های اجتماعی بپردازند.
آیت الله یعقوبی خاطر نشان کرد: مداومت بر قرائت روزانه زیارت عاشورا بسیار مجرب برای به دست آوردن حوائج و دفع بلایا و حل مشکلات است و همچنین ثواب و شفاعت ائمه معصومین (علیه السلام) در آخرت را نیز به همراه دارد.
وی بیان کرد: از زنده کردن یاد امام حسین (علیه السلام) نباید غافل شد و باید شعائری مثل اهدای خون، اهدای پلاسما خون گرفته شده از ویروس کرونا، بازدید از افرادی که در قرنطینه خانگی هستند، رساندن کپسول اکسیژین، فراهم کردن داروها و شاد کردن ایتام و همدردی با محرومان و کمک به نیازمندان به شکلی که کرامت آنها حفظ شود با نام و یاد امام حسین (علیه السلام) انجام شود. همچنین توزیع بروشور ها و نصب بیلبوردها از کلمات امام حسین (علیه السلام) برای مردم یا درست کردن تصاویر مثبت که غرض قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر را نمایان کند باید در دستور کار قرار گیرد تا راهی برای هدایت مردم باشد.
این مرجع تقلید در پایان خاطر نشان کرد: عراقی ها تجربه کرده اند، زمانی که به امور شرعی توجه کنند و امور بهداشتی را مراعات نمایند همانطور که در ابتدا شیوع ویروس کرونا در ماه رجب گذشته شاهد کاهش مبتلایان بودیم، می توانیم بازهم به کنترل این بیماری دست یابیم. از خداوند متعال می خواهیم که بدی ها و ضررها را از ما دور گرداند و عافیت و تندرستی را به ما عطا فرماید.
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
قتل عام شیعیان نیجریه توسط افراطی‌ها
0
0