۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۶۶۱۷۰۱

کودکان را با این کتاب به کربلا برسانیم

کودکان را با این کتاب به کربلا برسانیم
در سالهای اخیر، آثار مطلوب و اثرگذاری برای مخاطبان مختلف در سنین گوناگون منتشر شده است؛ اما نونهالان یکی از اقشاری هستند که در این میان از سهم کمتری برخودار هستند.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، در روزهایی که شیوع ویروس کرونا در کشورمان باعث شده تا تعداد قابل توجهی از برنامه‌های مرتبط با محرم لغو شوند یا نحوه برگزاری آن‌ها تغییر کند، مطالعه آثار عاشورایی می‌تواند کمک بزرگی به فهم واقعه عاشورا کند تا بخشی از معارفی که همه ساله از طریق منابر به جامعه منتقل می‌شد از این طریق پوشش داده شود.

در سال‌های اخیر، آثار مطلوب و اثرگذاری برای مخاطبان مختلف در سنین گوناگون تولید و منتشر شده است؛ اما نونهالان یکی از اقشاری هستند که در این میان از سهم کمتری برخودار هستند.

کتاب «از کوفه تا کربلا» یکی از آثاری است که می‌تواند این خلأ را پر کند. این اثر سعی کرده در ۱۰ مجلس، وقایعی که به مناسبت هر شبِ ماه محرم الحرام در هیئات بیان می‌شود را برای نوجوانان و نونهالان به شکل ساده و روان بازگو کند.

انتشارات نسیما، ناشر این اثر در مقدمه آن آورده است: «نقطه تمایز این کتاب این است که هر مجلس آن، طوری طراحی شده است که یک نوجوان بتواند خودش با خواندن آن روی منبر برود و سخنرانی یک مجلس روضه را بر عهده گیرد. این کتاب روضه‌ای خودخوان است برای آن‌ها که یا مجلسی برای عزاداری سید الشهدا در دسترس‌شان نیست یا می‌خواهند بدون کمک بزرگ‌ترها روضه‌ای نوجوانانه برپا کنند.»

در بخشی از این کتاب آمده است: عصر روز عاشورا وقتی بچه‌ها صدای اسب امام را می‌شنوند که بی‌سوار به خیمه‌ها باز می‌گردد، نمی‌دانم چه با خود فکر می‌کنند. نمی‌دانم به دامن مادرانشان پناه می‌برند یا می‌دوند طرف اسب. نمی‌دانم بچه‌ها هم می‌فهمند که دیگر پناهی ندارند و باید فرار کنند یا نه. اما این را می‌دانم که آرزوی همه ما این است که کاش آن روز آنجا می‌بودیم و خود را فدای امام حسین علیه‌السلام می‌کردیم.

این کتاب به قلم حامد محقق به نگارش درآمده است و محمدحسین صلواتیان آن را تصویرگری کرده است. انتشارات نسیما این کتاب را با قیمت ۱۲ هزار تومان راهی بازار نشر کرده است. برای تهیه این کتاب می‌توانید با شماره ۰۲۱۳۳۷۹۰۳۲۴ تماس بگیرید./826/د102/ق

منبع: فارس
ارسال نظرات