۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۶۶۲۲۱۳
پست توئیتری نخست وزیر پاکستان؛

کربلا؛ الهام بخش ایستادگی علیه ظلم و ستم

کربلا؛ الهام بخش ایستادگی علیه ظلم و ستم
نخست وزیر پاکستان در حساب تویتی خود به مناست روزعاشورا، کربلا را الھام بخش ایستادگی علیه ظلم و ستم دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، عمران خان نخست وزیر پاکستان در حساب توئیتر خود به مناست روز عاشورا نوشت: پیام مهم برای ما از جانفشانی امام حسین(علیه السلام)، خانواده اش و پیروانش در کربلا وجود دارد.

وی بیان این که جاودانگی را افرادی بدست می‌آورند که جانهایشان را در راه ایستادگی علیه ظلم وستم تقدیم می‌کنند ابراز داشت: مسأله (جاودانگی) تنها با ثروتمند بودن، قدرتمند بودن و یا تحصیلات بدست نمی‌آید.

عمران خان با اشاره به این که در طول تاریخ بسیاری از مسلمانان، از کربلا الهام گرفته اند و جان‌های‌شان را برای ایستادگی علیه ظلم، استعمار و بی عدالتی فدا کرده اند تاکید کرد: امروز مبارزه علیه ظلم اشغالگری و بی عدالتی در جامو و کشمیر ادامه دارد.

وی افزود: کشمیری‌های شجاعی که در حال مبارزه علیه بدترین شکل از سرکوب نظامی و ظلم هستند، باید از کربلا الهام گرفته و در شهامت خود ثابت قدم بمانند؛ چرا که مبارزه آن‌ها علیه ظلم و بی عدالتی همانطوری که شهدای کربلا به ما نشان دادند، به موفقیت خواهد رسید.

گفتنی است بخشی از کشمیر در خاک هند و بخش دیگری از آن در خاک پاکستان قرار دارد، اما هر دو کشور ادعای مالکیت بر همه کشمیر را دارند و این موضوع یکی از علت‌های اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی‌نو و اسلام‌آباد است.

پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار انگلیس تاکنون ۳ جنگ در سال‌های (۱۹۴۷، ۱۹۶۵ و ۱۹۹۹) میان دو کشور بر سر مساله کشمیر روی داده است و بیش از ۷۰ هزار نفر در این درگیری‌ها کشته شدند. شورای امنیت سازمان ملل متحد در پنجم ژانویه ۱۹۴۸ طی حکمی خواستار احترام بر حق تعیین سرنوشت مردم کشمیر و برگزاری یک همه‌پرسی مستقل شد؛ اما این همه‌پرسی حتی تا امروز نیز برگزار نشده است./988/ت303/ف

کربلا الھام بخش ایستادگی علیه ظلم و ستم است

ارسال نظرات