۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۶۶۳۰۱۲

کتاب سردار شهید نبوی در مازندران رونمایی شد

کتاب سردار شهید نبوی در مازندران رونمایی شد
در مراسمی با حضور مسئولان هنری و نظامی، خانواده شهدا و هنرمندان استان مازندران از کتاب سردار شهید نبوی رونمایی شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از کتاب سردار شهید نبوی از شهدای مازندرانی پیش از ظهر امروز در حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار شد.

مهدی معصومی گرجی، مدیر حوزه هنری مازندران در این مراسم گفت: همه ما آرامش و امنیت امروز را مدیون ایثارگرانی هستیم که جانانه از میهن خود دفاع و عاشقانه به شهادت رسیدند.

وی افزود: حوزه هنری پایگاه و قرارگاه ادبیات مقاومت در کشور بوده و در این مسیر هنرمندان متعهد و متخصص را پرورش می‌دهد تا در راستای انقلاب و نظام، آثار فاخر تولید کنند.

معصومی گرجی تصریح کرد: حوزه هنری در زمینه فرهنگ ایثار، شهادت و تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی آثار مختلف را به چاپ رساند و هفت دوره ناشر برگزیده سال شد.

وی بیان کرد: از آثار مکتوب، تهیه فیلم داستان، عکس و نمایش از اقدامات آثار در این زمینه طرح‌های نو و خلاق دارند حمایت می‌کنیم که این امر یک تکلیف بر گردن ما است.

مدیر حوزه هنری مازندران بیان کرد: ویترین حوزه هنری ادبیات پایداری بوده و امیدواریم در این عرصه موفق باشیم. همچنین برای چاپ این کتاب چندین سال زحمت کشیده شد که جای قدردانی دارد و امیدواریم از این فضا برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت به کار گیریم.

تهیه کتاب جامع زندگی سردار شهید نبوی

زینب السادات نبوی، دختر سردار شهید نبوی نیز در این مراسم گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری، تاریخ و فرهنگ ارزش انقلابی ما نباید تحریف نشود. امیدواریم با چاپ این کتاب زندگی کوتاه از مرد بزرگ به نگارش درآید، زیرا زندگی شهدا چراغ و گنجینه ای است که راه را به ما نشان می‌دهد.

وی گفت: کتاب زندگی شهدا سند جامع و کتابی است تا فرزندان ما از  زندگی آنان الگوی کامل بگیرند زیرا شهدا خداوند را محور کارهای خود قرار دادند و برای رضایت الله جان خود را اهدا کردند.

مریم طالبی، نویسنده کتاب نیز گفت: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و امروز نیز می‌توانیم  در هر زمینه‌ای برای شهدا گام برداریم؛ باید قدردان مادران و همسران شهدا باشیم که با ایمان و تقوا و امکانات حداقلی، فرزندانی در مسیر خط سرخ پدرانشان تربیت کردند.

رزاقیان، یکی از همرزمان شهید نبوی نیز بیان کرد: حماسه این شهید در کنار دیگر رزمندگان در عملیات برای انجام وظیفه ماندگار درخشان در لشکر 25کربلا می‌شود که امیدوارم همه در سنگر ولایت و انقلاب  ادامه دهنده خوبی برای راه شهدا باشیم.

به گزارش تسنیم؛ سردار رشید والامقام دفاع مقدس  نبوی از فرماندهان لشکر 25 کربلا بوده که به عنوان مغز متفکر اطلاعات و عملیات لشکر 25کربلا قلمداد شده بود./826/د102/ق

منبع: تسنیم
ارسال نظرات