۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۶۶۳۰۵۲
با فراخوان نهاد اسلامی پاکستان صورت گرفت؛

تظاهرات مردم پیشاور در اعتراض به اقدام موهن نشریه شارلی ابدو+تصویر

تظاهرات مردم پیشاور در اعتراض به اقدام موهن نشریه شارلی ابدو+تصویر
هزاران نفر از مردم شهر پیشاور پاکستان در اعتراض اقدام موهن نشریه فرانسوی در توهین به پیامبر اکرم(ص) روز گذشته تظاهرات گسترده برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، با فراخوان نهاد مختلف اسلامی از جمله جنبش لبیک پاکستان، هزاران نفر از مردم شهر پیشاور روز گذشته در اعتراض اقدام موهن نشریه فرانسوی در توهین به پیامبر اکرم (ص) تظاهرات گسترده برگزار کردند.

بنا به این گزارش تظاهر کنندگان با شعار مرگ بر فرانسه، مرگ بر استکبار جهانی و مرگ بر توهین کنندگان رسول اسلام(ص) پرچم فرانسه را آتش زدند و اقدام مجدد نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در طراحی و انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر گرامی اسلام(ص) محکوم کردند و خواستار تحریم کالا‌های فرنسوی شدند.

حجم تظاهرات در شهر‌های مخلتف پاکستان از جمله شهر پیشاور به طوری بود که تردد وسایط نقلیه مختل شده بود.

یکی از روحانیون اهل سنت با تاکید به این که احترام رسول اسلام و خاتمیت پیامبر اسلام سازش بردار نیست، خطاب دولت پاکستان گفت: پاکستان کشور اسلامی است لذا در مجامع جهانی از ارزش های اسلامی به ویژه حضرت محمد(ص) دفاع کند.

مولانا شفیق امینی، جهان اسلام و سازمان کنفرانس را به توهین نشریه فرانسوی شارلی‌ ابدو به واکنش دعوت کرد و بیان داشت: دولت مردان کشورهای اسلامی در نمایندگی مردم مسلمانان جهان، مسأله را در سازمان ملل مطرح نمایند و خواستار محاکمه توهین کنندگان و حامی آنان شوند.

وی با اشاره به این که بی احترامی به مراکز عبادی و پیامبران الهی خلاف قوانین بین المللی و بیانیه سازمان ملل است، افزود: اما این قوانین در حق مسلمانان و مقدسات اسلامی اعمال نمی شود.

در این تظاهرات شخصیت های دیگر پاکستانی نیز سخنرانی کردند.

گفتنی است، که نشریه فرانسوی «شارلی‌ ابدو» Charlie Hebdo  اخیراً در اقدامی گستاخانه کاریکاتورهای جنجالی موهن درباره پیامبر گرامی اسلام (ص) را بازنشر کرد.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه چندی پیش به بهانه حمایت از آزادی بیان، هتاکی و تمسخر مقدسات را توجیه کرده بود./988/ز504/ف

ارسال نظرات