۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۶۶۵۲۶۵
جلیلی:

فرزندان انقلاب به حوزه نشر بیشتر توجه کنند

فرزندان انقلاب به حوزه نشر بیشتر توجه کنند
مدیر دفتر مطالعات و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: من امیدوارم که فرزندان انقلاب اسلامی در حوزه نشر بیشتر ورود کنند و این حوزه را به عنوان مادر دیگر حوزه ها ببینند.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، نشست رونمایی از کتاب «طرح کلی اندیشه مقاومت»، عصر امروز در مجموعه شهدای انقلاب اسلامی با حضور علی مهدیان نویسنده اثر، محمدحسین ساعی رئیس دانشگاه سوره، وحید یامین‌پور رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و وحید جلیلی مدیر دفتر مطالعات و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد.

وحید جلیلی مدیر دفتر مطالعات و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، در این نشست درباره اهمیت پرداختن به این گونه از کتاب‌ها اظهار داشت: طیفی تلاش دارند از پرداختن به موضوعات انقلاب اسلامی فاصله بگیرند و در این محیط پرداختن به این گونه از کتاب ها در فضای مضطرب و بی قرار کنونی یک ضرورت است.

وی با اشاره به کارهای خوب صورت گرفته در حوزه ادبیات دفاع مقدس گفت: ما در حوزه ادبیات دفاع مقدس کارهای خوبی را انجام داده ایم و من امیدوارم که فرزندان انقلاب اسلامی در حوزه نشر بیشتر ورود کنند و این حوزه را به عنوان مادر دیگر حوزه ها ببینند؛ ما در دهه 1400 را در پیش خواهیم داشت و در این دهه امیدواریم کتاب ها و اندیشه های انقلاب گسترش بیشتری پیدا کند.

مدیر دفتر مطالعات و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی درباره کتاب طرح کلی اندیشه مقاومت اظهار داشت: این کتاب به خوبی توانسته است از تراث گذشته استفاده کند و به گونه ای از ادبیات مناسب استفاده کرده است که انسان را به شوق می آورد.

وی در ادامه درباره نگاه این کتاب به بحث استقلال که یکی از شعارهای انقلاب اسلامی بوده است، گفت: ما در انقلاب اسلامی شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را داشتیم و این کتاب کوشش کرده به شعار استقلال بپردازد و این یکی از مهم ترین امتیازات این کتاب است.

جلیلی با اشاره به ظرفیت غنی در حوزه مفاهیم قرآنی تأکید کرد: ما ظرفیت های زیادی در مفاهیم قرآنی برای بسط و گسترش این مفاهیم داریم که باید به این ظرفیت ها توجه ویژه شود.

مدیر دفتر مطالعات و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، با اشاره به فعال بودن نویسنده این کتاب گفت: آقای مهدیان در عرصه فعالیت های میدانی جهادی و اجتماعی بسیار فعال بوده اند و ورود ایشان به عرصه ادبیات انقلاب اسلامی بسیار مغتنم است.

وی در ادامه درباره جلوگیری از پارادایم های غلط در اندیشه ها افزود: با ساخت و پرداخت اندیشه ها و پارادایم های درست می توان جلوی پارادایم های غلط را گرفت و این کتاب به خوبی می تواند این کار را انجام دهد.

جلیلی با اشاره به اندیشه های موجود در این کتاب خاطرنشان کرد: اگرچه اندیشه های انقلاب اسلامی با تأخیر روبرو شده ولی در حال شکوفایی است و این کتاب در خود مایه ای از این اندیشه ها را دارد.

مدیر دفتر مطالعات و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، در پایان گفت: ادبیات و جملات استفاده شده در این کتاب در خود یک فعلیت را دارد و انسان احساس می کند که در این کتاب روح ادبیات قیام موجود است./826/پ202/ق

ارسال نظرات