۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۶۶۵۲۹۵

درگیری سیاسیون آمریکایی با نظامیان آن کشور بر سر خروج از افغانستان

درگیری سیاسیون آمریکایی با نظامیان آن کشور بر سر خروج از افغانستان
رسانه نزدیک به طالبان خبر داده است که سیاستمداران آمریکایی با ژنرال‎های آن کشور و کارخانه‌های اسلحه‌سازی، برای خروج از افغانستان در تقابل هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، نظامیان آمریکایی و سیاسیون این کشور درباره حضور نظامی در افغانستان و یا پایان دادن اِشغال اختلاف نظر دارند.

به گزارش منابع آگاه بیشتر اختلافات برای خروج از افغانستان بر سر منافع شخصی و گروهی است که این دو جناح را به اختلاف، در قضیه خروج از افغانستان می‌کشاند، اما آنچه شواهد بیان می‌کند این است که تاکنون وزنه نظامیان سنگین‌تر است.

در این درگیری وزارت دفاع و ژنرال‌های آمریکایی خواستار حضور دائمی و وجود یک دولت وابسته در افغانستان هستند تا در پس پرده حاکم حقیقی کشور آمریکایی‌ها باشند تا بدین صورت از یک طرف فرصت چپاول منابع و قاچاق موادمخدر را داشته باشند و از طرف دیگر نیز اهداف نظامی‌شان را در افغانستان به پیش برند.

همچنین در ادامه آمده است نظامیان آمریکای براین باور است آنها می‌توانند از افغانستان به عنوان یک پایگاه اعمال فشار علیه ایران، پاکستان، چین، روسیه و آسیای مرکزی استفاده کنند، ثروت‌های طبیعی کشور ما را به یغما ببرند و تسلیحات آمریکایی را بدون حساب و به پول گزاف خریداری نموده و آزمایش کنند.

در ادامه مطلب نیز آمده است: بر خلاف نظامیون، سیاسیون آمریکایی می‌خواهند نشان دهند که با پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا، پول جنگ را به نفع مردم هزینه می‌کنند تا از این طریق رأی مردم را به دست آورند و در انتخابات آینده پیروز شوند./د102/ف

ارسال نظرات