۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۶۶۸۰۰۸

کنفرانس مجازی «پیشگامان بیت‌المقدس» برگزار شد

کنفرانس مجازی «پیشگامان بیت‌المقدس» برگزار شد
ماهر صلاح در کنفرانس مجازی «پیشگامان بیت‌المقدس»، بر ایجاد وحدت میان امت اسلامی و آمادگی کامل برای آزادسازی فلسطین تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، کنفرانس مجازی «پیشگامان بیت‌المقدس» که شنبه هفته جاری آغاز شده بود تا دیروز (یکشنبه) ادامه داشت و از جمله سخنرانان آن «ماهر صلاح» رئیس حماس در خارج بود.

ماهر صلاح در سخنرانی خود به تدوین طرحی فراگیر و جامع برای پیشبرد مسأله فلسطین و مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی اشاره کرد.

بر اساس گزارش «قدس پرس»، وی گفت: امت اسلام به قیام و بیداری جمعی فراخوانده شده و تلاش و جدیت زیادی دارد تا در جهاد برای آزادی سرزمین‌ها و مقدسات شریک باشد. قدسی که رژیم صهیونیستی و آمریکا با یهودی‌‍سازی، تخریب و یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی آن را هدف گرفته‌اند همچنان ایستاده است.

صلاح در ادامه از تلاش‌های فلسطینی‌ها در خارج قدردانی کرد و افزود: پس از توافق اسلو در ۱۹۹۳ برای به حاشیه راندن و منزوی کردن آنها تلاش شده اما آنها همچنان بر مسأله فلسطین و حق خود در آزادسازی سرزمین و بازگشت به آن تأکید دارند.

وی سپس به یک طرح شامل بر پایه پنج محور اشاره کرد؛ اول؛ محور بیداری، تفکر و ادراک؛ ثبات بر اصول و ارزش‌های مشروع و مقابله با عاملان تزویر و فتنه.

دوم؛ پیرامون تثبیت حضور فلسطینی‌ها در نبرد ایستادگی در برابر اشغالگر در کل فلسطین بویژه در قدس و شکست محاصره غزه.

سوم؛ به ضرورت تأکید فلسطینی‌ها در خارج و اردوگاه‌ها بر حقوق خود و کار مداوم برای آزادسازی سرزمین و بازگشت به آن می‌پردازد.

چهارم؛ بر ضرورت مقابله با پروژه صهیونیستی در خارج فلسطین و نبرد با این رژیم تأکید می‌کند.

پنجم؛ ایجاد وحدت میان امت و آمادگی کامل برای آزادسازی فلسطین و بازگشت اهالی واقعی آن./۹۸۸/

منبع: تقریب

ارسال نظرات