۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۶۶۸۳۱۷
رییس فدراسیون حوزه های علمیه پاکستان:

امام خمینی با تکیه بر قدرت الهی در برابر استعمارگران جهان ایستادند

امام خمینی با تکیه بر قدرت الهی در برابر استعمارگران جهان ایستادند
حجت الاسلام والمسلمین حافظ سید ریاض حسین نجفی گفت: بندگان الهی با توکل به خداوند در برابر استعمارگران جهان ایستادند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزای رسا، حجت الاسلام والمسلمین حافظ سید ریاض حسین نجفی رییس فدراسیون حوزه های علمیه پاکستان، در خطبه نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع علی علیه السلام در جامعه المنتظر شهر لاهور پاکستان برگزار شد، گفت: عقیده توحید بنیاد و اساس دین اسلام است.

وی با بیان این که ایمان بر توحید در خالقیت، ربوبیت، قدرت مطلقه خداوند و دیگر صفات حسنه لازمی و ضروری است، بیان داشت: فرشتگان الهی همراه امور تشریعی و تکوینی بر پیامبران و رسولان خداوند نازل می شوند.

رییس فدراسیون حوزه های علمیه پاکستان با تاکید به این که اگر خداوند متعال حامی و پشت و پناه بندگان باشد کسی نمی تواند ذره ای به او آسیب برساند، افزود: بندگان الهی همچون امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و دیگر مردان الهی با توکل بر خداوند در برابر استعمار گران جهان ایستادند.

وی عمل به واجبات الهی، پرداخت خمس و زکات را عامل افزایش زندگی و روزی بندگان دانست و ابراز داشت: چیزی های که برای انسان ها مفید اند خداوند بر بندگان حلال و چیزی های که برای بندگان ضرر دارند بر انسان ها حرام کرده است.

این روحانی پاکستان با اشاره به این که آموزهای اسلامی به صله رحم، دیدار با اقوام، خانواده و خواهران و برادران تاکید داشته است، اضافه کرد: حضرت امام جعفر صادق علیه السلام به کمک برادران دینی بسیار تاکید می کرد، حتی اگر مومن نیازمندی از جیب مومنی پول بردارد طرف مقابل اعتراض نکند.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی گفت: مومنانی که در راه خداوند گام برمی دارند، به عیادت بیماران می روند و در تشییع جنازه شرکت می کنند، 70 فرشتگان او را همراهی می کنند و برای او استغفار می نمایند./988/

ارسال نظرات