۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۶۶۹۸۱۳

مجموعه مقالات «بیداری اسلامی و افق‌های آینده» منتشر شد

مجموعه مقالات «بیداری اسلامی و افق‌های آینده» منتشر شد
مجموعه مقالات بیداری اسلامی و افق‌های آینده در قالب کتاب در نشر معارف منتشر شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان مهم‌ترین تحول قرن بیستم شناخته شده که تأثیرات شگرفی بر مناسبات منطقه‌ای و بین المللی داشته که یکی از آنها بیداری اسلامی 2011 م. بود. این اتفاق گستره پیامدهای آن در کشورهای اسلامی در منطقه آسیا و شمال آفریقا تبلور یافته، باعث فروپاشی نظام‌های منحط گردید.

این را می‌توان در سخن رهبر فرزانه ایران در دهم خرداد 69 به خوبی دید که فرمود: «پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام اسلامی در ایران که زلزله عیظمی را در حکومت‌های دنیاطلبان شرق و غرب پدید آورد و ملت‌های مسلمان را در جوش و خروشی بی سابقه انداخت»

با توجه به اهمیت موضوع بیداری اسلامی و اهتمام گروه پژوهشی انقلاب اسلامی دانشگاه معارف اسلامی این گروه اقدام به برگزاری همایشی با عنوان «بیداری اسلامی و افق های آینده» نمود که حاصل یافته‌های اندیشمندان حوزه بیداری اسلامی پس از بررسی و ارزیابی در مجموعه مقالات در سه جلد تدوین گشت.

در جلد اول بیداری اسلامی در گفتمان  انقلاب اسلامی از نظرگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در این حوزه مورد بحث قرار می‌دهد که بسیار کم به آن پرداخته شده است.

در جلد دوم تحولات و پیامدهایی که بیداری اسلامی در منطقه و نظام بین الملل ایجاد کرده است مورد کنکاش قرار گرفته است و در این زمینه حرف‌های تازه و نویی گفته می‌شود.

در جلد سوم گردآوران این مجموعه بر این مسئله تأکید می‌کنند که در دو حوزه فرصت‌ها و تهدیدهایی که بیداری اسلامی با آن مواجه خواهد شد، مورد برسی قرار دهند. و آن انگشت گذاشتن روی نگاه اشتراکی میان مذاهب و ملت‌های مختلف اسلامی و بر ضد گفتمان مسلط حکومت‌های استبدادی است.

این کتاب در سه جلد توسط نشر معارف به چاپ رسید و در دسترس مخاطبین این موضوع قرار گرفت./826/

ارسال نظرات