۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۶۷۸۲۴۱
در پیام رمضانی رهبر شیعیان پاکستان عنوان شد؛

دولت نظارت و کنترل قمیت ھای اجناس را در رمضان بیشتر کند

دولت نظارت و کنترل قمیت ھای اجناس را در رمضان بیشتر کند
حجت الاسلام والمسلمین نقوی در پیام رمضانی خود گفت: روزه در تمام مذاهب و ادیان به شکل های مختلف وجود دارد و آنان از فواید روزه آگاه اند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان، در پیام رمضان 1442 هجری قمری خود گفت: روزه مهم ترین و با فضیلت ترین عبادتی است که خداوند متعال بر دوش بندگان خود گذاشته است، روزه در تمام مذاهب و ادیان به شکل های مختلف وجود دارد و آنان از فواید روزه آگاه اند.

وی با اشاره به سخنان پیامبر اسلام "إنَّما سُمِّیَ رَمَضانُ لِأَنَّهُ یُرمِضُ الذُّنوبَ؛‌ رمضان را به این خاطر رمضان نامیده ‏اند که گناهان را مى‏ سوزاند" گفت: حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها نیز در خصوص رمضان می فرمایند "فَرَضَ اللّه ُالصِّيامَ تَثبِيتا لِلإخلاصِ؛ خداوند روزه را براى استوارى اخلاص واجب فرمود".   

این روحانی پاکستانی با بیان این که جهان با چالش های سنگینی روبرو است و راه حل آن طهارت نفس است، اظهار داشت: اگر عمل طهارت نفس، در این ماه مبارک به درستی انجام شود، درهای آسمانی بر روی بندگان گشوده می شوند و رحمت های الهی سرازیر می شوند.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت های معنوی ماه مبارک رمضان می توان ریشه اختلافات ملت ها، شخصیت ها، تند روی، عملیات تروریستی و ظلم و تجاوز در حق دیگران را خشکاند، و نجات از ناامنی، ظلم، بی عدالتی و تجاوز فقط با تطهیر نفس امکان پذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین نقوی با بیان این که وظیفه سران کشور این است که اجناس ضروری را به حد کافی و ارزان برای مردم فراهم کنند و مشکلات آنان را در گرفتن روزه بکاهند، ابراز داشت: دستگاه های امنیتی با کنترل عملیات تروریستی تروریست های تکفیری وهابی، حرمت ماه مبارک را حفظ کنند و فضای امنیت و ثبات در کشور را بازگردانند.

وی در آخر تاکید کرد: بیش از ماه های پیش در این ماه به تلاوت قرآن کریم و تفکر در آیات آن اهتمام کنید، فرمایشات و رهمنودهای این کتاب نورانی را در زندگی خصوصی و اجتماعی خود نهادینه کنید که رمز پیروزی و موفقیت در دنیا و  سعادت اخروی در این پنهان است./988/

ارسال نظرات