۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۶۸۶۴۷۸
دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

روابط دوستانه با ایران به نفع پاکستان است

روابط دوستانه با ایران به نفع پاکستان است
حجت الاسلام والمسلمین جعفری در سخنانی برای آیت الله رئیسی آرزوی موفقیت کرد و گفت: به جای آمریکا روابط دوستانه با ایران به نفع پاکستان است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین راجه ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در سخنانی، آغاز دوران ریاست جمهوری آیت الله سید ابراهیم رئیسی را تبریک گفت و برای ایشان آرزوی موفقیت کرد.

وی با بیان این که امیدواریم دوران ریاست جمهوری آیت الله رئیسی، دوران توسعه و روابط برادرانه بین دو کشور همسایه ایران و پاکستان باشد، خطاب به دولتمردان پاکستان گفت: به جای اعتماد به قدرت های زورگو استکباری مانند آمریکا با همسایگان روابط بهتری برقرار کنید که به نفع دولت و ملت است.

این روحانی پاکستانی روابط ایران و پاکستان را دارای مشترکات تاریخی، فرهنگی، تمدن و جغرافیایی چندین ساله عنوان کرد و ابراز داشت: مجلس وحدت مسلمین خواهان برقراری صلح و ثبات دائمی در منطقه‌ بویژه در افغانستان است.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بعنوان دو کشور همسایه از منافع و نگرانی‌های مشترکی برخوردار اند، افزود: فرصت‌های ارزشمندی جهت توسعه همکاری‌ها در بخش‌های انرژی، فن آوری، اقتصادی، تجاری، دفاعی و امنیتی وجود دارد.

وی با تاکید به این که قدرت‌های بیگانه و شرور بین المللی همواره درصدد تخریب روابط دوستانه ایران و پاکستان بوده اند و مدام علیه دو کشور توطئه چینی می کنند، ابراز داشت: تدوین سیاست های راهبردی مشترک از سوی تهران - اسلام‌آباد برای خنثی سازی چنین توطئه ها، اجتناب ناپذیر است.

این روحانی پاکستانی به اوضاع بحرانی خاورمیانه اشاره کرد و گفت: جهان اسلام درحال حاضر بیش از پیش نیازمند اتحاد و  روابط دوستانه است، ایجاد و تقویت روابط با کشورهای اسلامی موجب شکست و ناکامی دشمنان جهان اسلام خواهد بود.

وی در آخر به مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای، مردم فهیم و ولایت مدار جمهوری اسلامی ایران و شخص آیت الله رئیسی تبریک و تهنیت گفت./988/

ارسال نظرات