۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۶۸۷۶۰۶
سفير سابق طالبان:

به نیاز‌های امروز مردم افغانستان واقفیم

به نیاز‌های امروز مردم افغانستان واقفیم
عبدالسلام ضعیف گفت: اولویت‌ های کنونی مردم افغانستان با اولویت‌ های بیست سال پیش آن‌ ها تفاوت دارد و طالبان به این مسئله واقف است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، عبدالسلام ضعیف سفیر سابق طالبان در پاکستان در گفتگویی با شبکه تی آر تی عربی گفت: وقتی وضع تغییر کند، مردم هم تغییر می‌کنند. اگر به اوضاع منطقه‌ای که در آن هستید نگاه کنید، می‌بینید مردم با تغییر شرایط، تغییر می‌کنند به همین سبب، وقتی طالبان در دهه نود قرن گذشته در افغانستان به قدرت رسید اوضاع با الآن کاملا متفاوت بود.

وی افزود: در آن زمان، مردم فقط امنیت می‌خواستند و اولویت مردم امنیت بود، زیرا با آمدن روس‌ها به افغانستان، کشور ویران شده بود و چیزی باقی نمانده بود و مردم هم در آن زمان به آموزش اهمیتی نمی‌دادند و جامعه بین المللی و حقوق زنان و دیگر مسائل برای آن‌ها مهم نبود و حتی به اهمیت این مسائل هم واقف نبودند، زیرا به سبب حکومت روس ها، با جهان ارتباط نداشتند.

عبدالسلام ضعیف ادامه داد: پس از درگیری‌های مجاهدان با یکدیگر، افغانستان به چند بخش تقسیم شد و هر قسمت به دست کسی افتاد، یک بخش در دست عبدالرشید دوستم بود و حتی پول متفاوتی داشت و بخش دیگر هم در دست اسماعیل خان بود. مردم خواستار امنیت و وحدت افغانستان بودند. اما امروز وضع تغییر کرده است، مردم، آموزش و کار و بهداشت و اینترنت و تلفن و دانشگاه و... می‌خواهند. به نظر من طالبان الآن می‌داند که این‌ها نیاز‌ها و اولویت‌های مردم هستند./۹۸۸/

ارسال نظرات