۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۶۸۷۷۶۹

حوزه علمیه پاکستان سوگوار 3 تن از علما + تصویر

حوزه علمیه پاکستان سوگوار 3 تن از علما + تصویر
حجج اسلام والمسلمین قمی، محسنی و آخوند از افاضل پاکستان پس از تحمل یک دوره کوتاه بیماری دار فانی را وداع گفتند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد عباس قمی رئیس مرکز منهاج الحسین(ع) شهر لاهور، از افاضل پاکستان و شاگرد ممتاز حوزه علمیه قم، امروز پس از تحمل یک دوره کوتاه بیماری در سن حدود 65 سالگی به لقای الهی شتافت.

بنا به این گزارش حجت الاسلام والمسلمین قمی از مدتی قبل در بستر بیماری بود اما 8 محرم الحرام 1443 هجری قمری بخاطر رشد بیماری و وخیم شدن وضع جسمانی ایشان به بیمارستان انتقال داده شد که متاسفانه افاقه ای حاصل نشد و روح این عالم وارسته به لقای الهی شتافت.

مراسم تشییع و تدفین این عالم بزرگ پاکستانی در امروز ساعت 4 محلی بوقت پاکستان در مرکز منهاج الحسین(ع) شهر لاهور برگزار و سپس پیکر مطهر ایشان در قبرستان شهرک جوهر پاکستان به خاک سپرده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی از علمای پاکستان دار فانی را وداع کرد

از سوی دیگر حجت الاسلام والمسلمین احمد علی محسنی یکی از افاضل حوزوی، متخصص فلسفه و کلام و استاد مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) بر اثر عفونت داخلی ساعت 3 بامداد روز گذشته در سن 55 سالگی دار دنیا را وداع کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی در یک خانواده کاملا مذهبی در منطقه پاراچنار پاکستان چشم به جهان گشود و آموزش های ابتدائی حوزوی را در شهر پاراچنار گذراند و سپس در آواخر دهه 90 میلادی عازم شهر قم شد و تا دکترای فلسفه، علوم دینی حوزوی را فرا گرفت و پس از آن در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) مشغول به تدریس دروس حوزوی شد، وی یکی از برجسته ترین اساتید این مجتمع شمار می رفت.

پیکر این روحانی پاکستانی پس اقامه نماز میت در حرم ملکوتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در قبرستان بقیع به خاک سپرده خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین آخوند به لقای الهی شتافت

خبر دیگر از پاکستان این که حجت الاسلام والمسلمین آخوند محمد تقی امام جماعت حسن کالونی سکردو بلتستان و از روحانیون بزرگ ایالت بلتستان پاکستان روز گذشته پس از گذراندن یک دوره بیماری دارفانی را وداع کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آخوند از سخنرانان برجسته و مداح معروف در زبان بلتی بوده است که نوحه و روضه های ایشان از رادیو پاکستان پخش می شد.

پیکر این روحانی پاکستانی پس از اقامه نماز میت توسط حجت الاسلام والمسلمین سید باقر حسینی با حضور تعداد زیادی از علاقه مندان در قبرستان مجتمع حسن کالونی به خاک سپرده شد.

علما، شخصیت های دینی، فرهنگی، اساتید و مدیران حوزه های علمیه پاکستان درگذشت این روحانیون را ضایعه ای بزرگ برای جامعه شیعه بویژه حوزه های علمیه پاکستان دانستند./988/

ارسال نظرات