۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۸۷۹۱۰

رد پای ایالات متحده در فاجعه انسانی افغانستان

رد پای ایالات متحده در فاجعه انسانی افغانستان
گزارش‌های شاهدان عینی، حکایت از دست نظامیان آمریکایی در کشته شدن مردم در فرودگاه کابل طی فاجعه پنج‌شنبه گذشته دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، خبر‌های جدیدی در رابطه با حادثه انفجار پنج‌شنبه شب فرودگاه کابل منتشر کرده است. به گزارش این خبرگزاری برخی شاهدان عینی حادثه گفته‌اند، روی بدن بسیاری از قربانیان فقط جای گلوله دیده می‌شود. این شاهدان می‌گویند نیرو‌های امریکایی در پی حمله انتحاری مهاجم داعش در میدان هوایی کابل، هم‌زمان به سوی جمعیت تیراندازی کرده‌اند. ‏مقامات امریکایی تاکنون درباره این مسئله اظهارنظر نکرده‌اند.

سخنان یکی از شاهدان درباره وضعیت اجساد کشته‌شدگان

پیش از این، خبرگزاری محلی پامیرنیوز در مصاحبه‌ای با فردی که ادعا می‌کند از افسران ارتش افغانستان بوده است، به قضیه تیراندازی سربازان آمریکایی به سوی مردم و در پی ان کشته شدن جمع زیادی از آنان به همین دلیل، اشاره کرده بود.

بنابر گزارش این خبرگزاری محلی که در افغانستان مستقر بوده و از آغاز حضور جدید طالبان به صورت مرتب خبر‌هایی را گزارش کرده است: یک صاحب منصب ارتش افغانستان که در انتقال و بررسی اجساد شراکت داشته می‌گوید: «ما اجساد را از نگاه طب‌عدلی (پزشکی قانونی) ببینیم، بیشتر نفر‌ها در ازدحام سنگین و بیروبار زیاد، از بالا و در سر و گردن مرمی (تیر) خورده و این ربطی به انتحاری ندارد.

بیشتر این افراد نه در نتیجه حمله انتحاری داعش بلکه توسط تیر مستقیم نظامیان آمریکایی کشته شدند. برخی می‌گویند داعش این افراد را از پشت سر هدف قرار داده است، اما وقتی اجساد را بررسی می‌کردم دیدم که هرچه گلوله به مردم اصابت کرده از طرف بالا آمده و به سر، گردن و سینه مردم خورده بود و از این پایین‌تر گلوله‌ای اصابت نکرده بود. این نشان می‌دهد که مردم در هم فشرده بودند و دیگر جایی برای گلوله خوردن نبود و تمام شلیک‌ها توسط آمریکایی‌ها از بالا صورت گرفته است.»

اظهارات افسر افغانستانی درباره کشتار مردم توسط نظامیان آمریکا

یکی دیگر از شهروندان کابل نیز اسنادی به خبرگزاری پامیرنیوز فرستاده است که حاوی ایمیل‌هایی است که به او گفته است برای مهاجرت به امریکا پذیرفته شده است در حالی‌که این شهروند مدعی است هیچ تقاضایی برای پذیرش در امریکا ثبت نکرده است. نکته اصلی ماجرا آن است که به وی تأکید شده است در تاریخی که مطابق با لحظات وقوع انفجار بوده است در فرودگاه کابل و در مقابل درب‌های خاصی حاضر شود. این درب‌ها همان محلی بوده است که حملات انتحاری در آن صورت گرفت./۹۸۸/

منبع: بی‌بی‌سی اردو

ارسال نظرات