۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۸۸۴۸۶
الکاظمی:

آیت الله حکیم سال های عزیز عمرش را صرف جهاد علیه رژیم طاغوت کرد

آیت الله حکیم سال های عزیز عمرش را صرف جهاد علیه رژیم طاغوت کرد
نخست وزیر عراق در بیانیه ای ارتحال حضرت آیت الله محمد سعید حکیم را تسلیت گفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مصطفی الکاظمی در بیانیه ای اعلام کرد: با دل هایی درد دیده که به رضا و قبول قضای الهی متوسل می شود، رحلت حضرت آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم این مرجع دینی بزرگ را به امت اسلامی و همه فرزندان عراق تسلیت می گوییم و با تسلیت به مقام مرجعیت عالی دینی، حوزه علمیه و خاندان بزرگوار حکیم، با آنها در این مصیبت بزرگ ابراز همدردی می کنیم.

وی افزود: روح این عالم جلیل القدر پس از عمری که در راه خدمت به علم، فقه، درس، اجتهاد و توفیق بین دل های مسلمانان سپری کرد، به سوی خالقش پر کشید. آن مرحوم سال های عزیزی از عمر مبارکش را در راه جهاد علیه رژیم طاغوتی صرف کرد و در زندان هایش شدیدترین عذاب ها را متحمل شد و در راه وحدت امت اسلامی براساس رسالت ناب محمدی تلاش کرد و میراثی گرانسنگ و غنی از تسامح، محبت و خدمت به همه عراقی ها را برایمان به یادگار گذاشت که ما را به ارج نهادن و یادآوری نیکوی نسل های آینده دعوت می کند. ایشان بهترین مصداق برای حدیث امام علی (ع) است که فرمودند: تا زمانی که روزگار باقی است علما هم باقی هستند. پیکرهایشان ناپیدا اما عکسهایشان در دلها پابرجاست».

در پایان بیانیه الکاظمی آمده است: دعای ما این است که خداوند متعال اعمال صالح این سفر کرده بزرگ را قبول کند و بر او وسیله رشد و هدایتی کامل مهیا سازد و به بستگان و محبان و سایر مسلمانان صبر و آرامش عنایت فرماید./۹۸۸/

منبع: عراق(نینا)

ارسال نظرات