۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۶۸۸۴۸۹
العامری:

آیت الله حکیم از بزرگترین حامیان حشد الشعبی بود

آیت الله حکیم از بزرگترین حامیان حشد الشعبی بود
رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق با صدور بیانیه ای درگذشت حضرت آیت الله حکیم را تسلیت گفت و ایشان را از بزرگترین حامیان حشدالشعبی خواند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، العامری رئیس ائتلاف الفتح در این بیانیه عنوان کرد: با اندوه فراوان، خبر درگذشت حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم(قدس سره) این مرجع بزرگ را دریافت کردیم.

وی افزود: این مرجع فقید، عالمی ربانی و فقیهی نوگرا بود که عمر بابرکتش را صرف پژوهش علمی، کتابت و تالیف کرد و هزاران استاد و عالم در حوزه علمیه از دستش فارغ التحصیل شدند و از سالها زندان و شکنجه در زندان های رژیم منفور بعث رنج برد و در آنها چراغی برای زندانیان در کاهش دردهایشان و گسترش آگاهی و دروس فقهی بینشان علی رغم سنگدلی های طاغوتیان بود.

وی افزود: حضرت آیت الله حکیم از مهمترین مراجع و علمایی بود که از فتوای مرجعیت امت حضرت آیت الله سیستانی در جهاد کفایی حمایت کردند. ایشان همچنین یکی از بزرگترین حامیان حشد شعبی در همه مواضع بودند و همواره فراخوان ها و سخنانش، مرهمی برای زخم های مجاهدینی بود که با داعشی های تروریسم می جنگنیدند.

رئیس ائتلاف فتح تاکید کرد: با فقدان حضرت آیت الله حکیم، عراق یک مرجع بزرگ را که در حمایت از انتقال آن از دیکتاتوری به دموکراسی سهیم بود، از دست داد. خداوند این مرجع بزرگ را رحمت کند. به امام مهدی منتظر(عج)، مراجع عظام بویژه حضرت آیت الله سیستانی و خانواده بزرگ آل حکیم و بیت آن مرجع فقید تسلیت می گوییم./۹۸۸/

ارسال نظرات