۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۶۹۱۵۹۷
معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مهاجران سوریه:

حوادث سوریه بر نظام تک قطبی در جهان خط بطلان کشید

حوادث سوریه بر نظام تک قطبی در جهان خط بطلان کشید
بشار الجعفری گفت که این کشور با پیروزی بر دشمنان به رغم کثرت آنها، توانست معادلات بین‌المللی را تغییر دهد و نشان داد که نظام تک قطبی دیگر در جهان شکست خورده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «بشار الجعفری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مهاجران سوریه این کشور با پیروزی بر دشمنان به رغم کثرت آنها، توانست معادلات بین‌المللی را تغییر دهد و نشان داد که نظام تک قطبی دیگر در جهان شکست خورده است.

وی افزود: هیچ کس به‌اندازه سوریه برای استقلال، افتخار و عزت خود هزینه نداده و آنچه موجب شد تا [ سوریه ] بر دشمنان به رغم تعداد زیاد آن‌ها به پیروزی برسد، انسجام مردم و حرکت در پشت رهبر خردمند و صبور خود بود و باعث شد تا هیبت کشورهایی که ابرقدرت نامیده می‌شدند، شکسته شود.

وی در دیدار با جمعی از شیوخ و بزرگان عشایر، قبایل و روحانیون سوریه افزود: مردم ما با نشان دادن موضع مشروع خود، معادلات بین‌المللی را تغییر دادند و این حقیقت را آشکار کردند که نظام تک قطبی دیگر جهان وجود ندارد و سایر قدرت‌ها در صحنه بین‌الملل نقش آفرینی بیشتری انجام می‌دهند.

معاون وزیر امور خارجه سوریه با تاکید بر اینکه امکان ندارد کشورش از نظر استراتژی در سیاست خارجی خود اشتباه کرده باشد، افزود: اتخاذ مواضع صحیح سوریه در مواجه با بسیاری از پروژه‌ها و توافقاتی که برای تجزیه و اشغال منطقه انجام شد، گواه این مدعا است.

وی افزود: جنگ علیه سوریه بیشتر به منظور تسویه حساب‌های سیاسی و تاریخی که بیشتر آن‌ها به دلیل اتخاذ مواضع دولت دمشق درباره اتحاد جهان عرب به ویژه در برخورد با مساله فلسطین بود، به راه انداخته شد.

اعضای این هیات نیز تاکید کردند که همه عشایر مانند بقیه مردم سوریه تا زمان آزادی کشور از لوث آخرین تروریست در کنار دولت و پشت سر رهبر خود ایستاده‌اند.

در این دیدار عشایر سوریه با رد هر گونه اشغال کشورشان و یا از بین بردن وحدت سرزمینی، اجتماعی و برهم زدن بافت جمعیتی سوریه، بر آمادگی برای انجام بیشترین تلاش جهت حفظ وحدت ملی و سرزمین سوریه تحت رهبری «بشار اسد» تاکید کردند.

اسفند ماه سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۱) بود که به یکباره بحران سوریه آغاز و پس از گذشت زمان کوتاهی و با بروز و ظهور گروه‌های تروریستی – تکفیری در این کشور و اعزام تروریست‌هایی از بیش از یکصد کشور جهان، این بحران به یک جنگ بین‌المللی در داخل مرزهای سوریه تبدیل شد.

کشور سوریه که قبل از آغاز بحران، کشوری آباد و امن در بین کشورهای عربی محسوب می‌شد، با شروع بحران تا آستانه فروپاشی قرار گرفت و خون و آتش سراسر این کشور را فرا گرفت؛ هرچند در ابتدا اعتراضات که از استان جنوبی یعنی «درعا» شروع و به دیگر استان‌های سوریه نشر پیدا کرد، اعتراضاتی صنفی بود، ولی شواهد و اطلاعات بعدی نشان داد که بوجود آورندگان بحران سوریه از ابتدا به دنبال نابودی این کشور به عنوان محور جبهه مقاومت اسلامی ضد صهیونیستی بوده‌اند.

اما سختی‌های مردم سوریه با تلاش‌های رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی به فرماندهی سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» و همرزمان شهیدش و همچنین ارتش سوریه روز به روز کمتر شده و تروریست‌ها را تا مرز شکست نهایی به عقب رانده است و به غیر از حضور نه چندان چشمگیر و قوی هسته‌های خفته «داعش» در شرق سوریه، کمتر از ۴۰ درصد خاک استان «ادلب» (در شمال غرب سوریه)، در تصرف تروریست‌های «تحریرالشام» (جبهه النصره سابق) باقی مانده است و اگر ترکیه و آمریکا تنها برای چند روز دست از حمایت تروریست‌ها بردارند، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی می‌توانند به سرعت با فتح آخرین سنگر تروریست‌ها در استان ادلب، امنیت را در کل این کشور بطور کامل برقرار کنند./۹۸۸/

منبع: خبرگزاری سانا

ارسال نظرات