۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۶۹۱۸۲۸
دبیر کل مجلس علمای هند:

داعش زائیده استکبار جهانی است

داعش زائیده استکبار جهانی است
حجت الاسلام والمسلمین نقوی در پیامی حمله تروریستی به نمازگزاران منطقه قندوز افغانستان را به شدت محکوم کرد و گفت: داعش زائیده استکبار جهانی است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی دبیر کل مجلس علمای هند و امام جمعه مسجد آصفی لکهنو هندوستان، در پیامی حمله تروریستی داعش به نمازگزاران منطقه قندوز افغانستان را به شدت محکوم کرد.

وی با بیان این که بار دیگر موج کشتار شیعیان در افغانستان، شدت گرفته است افزود: قرار دادن هدف عملیات تروریستی نمازگزاران نشان دهنده این است که گروه های تروریستی مزدوران دشمنان اسلام و قدرت های استعماری اند.

این روحانی هندی با اشاره به این که دشمن برای بدنام کردن اسلام و مسلمانان، برای گروه های تروریستی پوشش اسلامی طراحی کرده است، اظهار داشت: هیچ مسلمانی نمی تواند به مراکز عبادی بویژه مسجد حمله کند، اما گروه تروریستی امثال داعش از شکم استکبار جهانی متولد شده اند و مأمور کشتار مسلمانان و بی گناهان در جهان اند.

وی با تاکید به این که همه کشورهای انصاف پسند مسلمان و صلح دوست جهان باید علیه آنان متحد شوند تا اینها و حامیانشان ریشه کن شوند، ابراز داشت: درحال حاضر گروه های نظیر داعش در افغانستان فعالیت های تروریستی،  غیر اخلاقی و غیر انسانی خود از سرگرفته اند و این به شدت نگران کننده است، دولت طالبان هرچه زود تر آنان را سرکوب کند.

دبیر کل مجلس علمای هند با بیان این که اگر دولت افغانستان خود را همدرد شیعیان این کشور اعلام می کند، باید با عاملان عملیات تروریستی روز گذشته نیز برخورد جدی داشته باشد، ادامه داد: وضعیت ظاهری افغانستان روز به روز وخیم تر می شود، گروه های تروریستی با تغییر قدرت در افغانستان، فعال شده اند که آنها باید مهار شوند.

وی در آخر به خانواده های داغدیده عرض تسلیت و با آنان ابراز همدردی کرد و گفت: مسلمانان هندوستان بویژه شیعیان در کنار مظلومان افغانستان ایستاده اند./988/

ارسال نظرات