۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۶۹۳۶۰۵
بزودی؛

دارالقرآن و الحدیث در جامعه المنتظر لاهور پاکستان تاسیس می شود

دارالقرآن و الحدیث در جامعه المنتظر لاهور پاکستان تاسیس می شود
حجت الاسلام والمسلمین نقوی از تاسیس دارالقرآن و الحدیث در حوزه علمیه جامعه المنتظر لاهور پاکستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مرید حسین نقوی مدیر داخلی حوزه علمیه جامعه المنتظر لاهور پاکستان در سخنانی گفت: تاسیس دارالقرآن و الحدیث یکی از ضروریات روز مراکز علمی دینی جهان اسلام است به همین سبب تصمیم بر آن شده است که در حوزه علمیه جامعه المنتظر لاهور پاکستان، این بخش تاسیس شود.

وی با بیان این که حوزه علمیه دژ محکم دین مبین اسلام و نیازهای ضروری جامعه اسلامی است، اظهار داشت: مدارس دینی قرن هاست که پاسخگوی نیازهای دینی جامعه اسلامی بوده است.

این روحانی پاکستانی با تاکید به این که برای انتقال علوم قرآن و حدیث، فقه اسلامی و علوم جدید به نسل های آینده، موسسات، مراکز علمی دینی و حوزه های علمیه، باید برنامه ریزی مناسب داشته باشند، ابراز داشت: هزاران نفر از طلاب فارغ التحصیل این مدارس هر ساله پس از کسب علم و دانش در مساجد، مدارس و حسینیه ها در حال انجام وظیفه و تبلیغ دین مبین اسلام اند.

وی با اشاره به این که به هدف تبدیل حوزه علمیه جامعه المنتظر به یک مرکز آموزشی دینی بزرگ و مدرن کارهای مقدماتی انجام گرفته و در حال تکمیل است، ادامه داد: به زودی بخش‌های مختلفی به حوزه اضافه خواهد شد و جامعه المنتظر با فناوری های جدید و با روز مجهز خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نقوی از تاسیس مرکز تحقیقی بنام دارالقرآن و الحدیث در این حوزه علمیه خبر داد و افزود: در این مرکز تحقیقی در موضوعات مختلف قرآنی تحقیقات انجام خواهد داد و تلاش بر این است که هرساله حد اقل یک کتاب در یکی موضوعات قرآنی از این پژوهشکده چاپ و روانه بازار شود.

وی تاکید کرد: در موضوعات اخلاقی، فقهی، حدود، تعزیرات، قصص انبیاء سلام الله علیهم، واقعات اهل بیت اطهار علیهم السلام و اصحاب گرامی پیامبر اسلام و ائمه طاهرین، کارهای پژوهشی انجام خواهد شد.

نائب رئیس سازمان حوزه های علمیه شیعه پاکستان هدف تاسیس این مراکز را راهنمائی درست جهان اسلام عنوان کرد و گفت: قرآن کریم مخزن علوم، معجزه زنده و کتاب خداوند متعال است، از این لحاظ پیاده سازی قرآن کریم در زندگی خودمان ضروری است، قرآن کریم پاسخگوی نیازهای هر عصر است./988/

ارسال نظرات