۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۹۳۹۴۷
سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

مهار گروه های تکفیری کلید صلح و ثبات در کشور است + تصویر

مهار گروه های تکفیری کلید صلح و ثبات در کشور است + تصویر
حجت الاسلام والملسمین دومکی در واکنش به عدم محاکمه فعالان عملیات تروریستی، گفت: مهار گروه های تکفیری کلید صلح و ثبات در کشور است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت السلام والمسلمین مقصود علی دومکی سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان، در بزرگداشت پنجمین سالگرد شهدای چلگری استان بولان ایالت بلوچستان که روز گذشته در گنج شهدای بهشت زهرا این منطقه برگزار شد، گفت: عدم محاکمه فعالان عملیات تروریستی موجب افزایش عملیات در سطح کشور است.

وی با بیان این که شش سال پیش مردم بی گناه در خانه خدا (مسجد) و در حالت سجده در یک عملیات انتحاری جان خود را از دست دادند و جام شهادت نوش کردند، ابراز داشت: هنوز هم خون شهیدان از دستگاه قضای پاکستان مطالبه گری انصاف را دارد و اولیای شهیدان خواستار اجرای عدالت در حق مجرمان اند.

این روحانی پاکستانی با تاکید به این که دولت های مرکزی و ایالتی و نیز دستگاه امنیتی در دستگیری و محاکمه گروه های تروریستی ناتوان اند، اظهار داشت: خون هزاران انسان بی گناه در کشور عزیز پاکستان ریخته شده، نیروهای ارتش و پلیس در برقراری صلح و آرامش در کشور فداکاری کرده جان خود را تقدیم این مرز و بوم کردند اما هیچ گاه گروه های تروریستی محاکمه نشدند و فعالیت های آنان ممنوع و حتی محدود هم نشد.

وی با اشاره به این که افزایش فعالیت گروه های تروریستی، تهدید و خطر جدی برای صلح ملی و امنیت کشور است، گفت: شهدای ما خون خود را در راه حق و صداقت و حسینیت تقدیم کردند.

سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان از افزایش بی رویه گرانی در کشور ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: با وجود ادعاهای بلند بالای سران کشور، به نظر می رسد این دولت نتوانسته مشکلات عمومی مردم را حل و فصل کند.

وی افزود: همراه با افزایش نرخ فقر و بیکاری در کشور، افزایش مداوم قیمت بنزین، مردم را فقیر تر کرده و آنان را به مرز قحطی نزدیک کرده است.

از سوی دیگر حجت الاسلام برکت علی مطهری دبیر مجلس وحدت مسلمین در ایالت بلوچستان پاکستان در سخنان خود با تاکید به این که خون شهدای چلگری بیهوده نخواهد ماند، خطاب دولت و دستگاه امنیتی کشور گفت: دولت باید بگوید چه کسانی در این فاجعه غم انگیز دست داشته اند./988/

ارسال نظرات