۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۶۹۴۲۳۸
مقام حزبی پاکستان:

ملت‌ها، مقاومت دربرابر استکبار را از ایران بیاموزند

ملت‌ها، مقاومت دربرابر استکبار را از ایران بیاموزند
لیاقت بلوچ گفت: واکنش ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه تسخیرلانه جاسوسی آمریکا یک اقدام شجاعانه بود و ثابت کرد که اراده قوی مردم بر قدرت‌ها همیشه غلبه می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، لیاقت بلوچ نائب رئیس جماعت اسلامی پاکستان گفت: واکنش ملت ایران به حوادث پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه تسخیرلانه جاسوسی آمریکا یک اقدام شجاعانه بود و ثابت کرد که اراده قوی مردم بر قدرت‌ها همیشه غلبه می‌کند و این راهی است که ملت ایران به دیگر ملت‌های جهان برای مقابله با استکبار آموخت.

«لیاقت بلوچ» سیاستمدار نام آشنای پاکستانی روز چهارشنبه و در آستانه ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار، طی مصاحبه با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد افزود: امروز ما ثمره انقلاب اسلامی را در منطقه به ویژه در همسایگی خود یعنی افغانستان مشاهده می‌کنم، مقاومت مردم در برابر اشغالگران و زورگویان یک نمونه بارز از تاثیرات مبارزه مردم ایران علیه استکبار جهانی است.

وی اظهار داشت: وحدت رمز اصلی سربلندی و موفقیت مسلمانان است و این در تاریخ ثبت شده است که استکبار هرگز نمی‌تواند با زور و اسلحه بر مردم تسلط پیدا کند.

این مقام حزبی پاکستان با تمجید از جایگاه حضرت امام خمینی (ره) برای رهبری مردم ایران پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امام راحل به متجاوزان و دست نشانده های استکبار جهانی آموختند که اراده مردم برتر است و حقوق آنان باید حفظ شود.

وی افزود: آمریکایی‌ها همواره از نظام مستبد پیش از انقلاب اسلامی حمایت کرد و پشتیبان سرکوب مردم بی‌دفاع و تجاوز به قیام ملت شد، ملتی که به دنبال استقلال، آزادی و رهایی از چنگ نظام طاغوتی بودند.

لیاقت بلوچ حوادث ۱۳ آبان و چیره شدن اراده ملت انقلابی ایران بر توطئه‌های استکبار جهانی، گفت: تسخیر لانه جاسوسی یک واکنش طبیعی مردم به حساب می‌شود زیرا آنان سفارت ایالات متحده را نماد مداخله و مرکز پرورش نیروهای امپریالیستی در منطقه و جهان می‌دانستند.

وی افزود: لانه جاسوسی آمریکا از سوی مردم شجاع ایران تسخیر شده و دلیل آن نیز ایمان قوی آنان به اسلام است و آموختند که در برابر آمریکا، استکبار و همدستان آنان در جهان سر فرود نخواهند آورد.

نائب رئیس جماعت اسلامی پاکستان معتقد است که رویداد تاریخی ۱۳ آبان ثابت کرد که ایالات متحده قدرت جهان نیست بلکه اراده مردم همواره مقدم و بر زورگویان و طاغوت غلبه می‌یابد.

این سیاستمدار پاکستانی با تاکید بر وحدت و انسجام میان ملل مسلمان، افزود که جهان اسلام با اجتناب از اختلافات باید راه وحدرت را دنبال کنند تا همه بتوانیم بر توطئه دشمنان مشترک غلبه پیدا کنیم.

۱۳ آبان یاد آور سه واقعه تاریخی در ایران است. تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، قیام دانش آموزان علیه رژیم شاه در سال ۱۳۵۷ همچنین تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ سه رویداد مهم تاریخ معاصر ایران اسلامی در این روز می‌باشند./۹۸۸/

ارسال نظرات