۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۹۵۴۰۰
دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در کنفرانس خبری مطرح کرد؛

آمریکا و متحدانش عامل بی ثباتی پاکستان

آمریکا و متحدانش عامل بی ثباتی پاکستان
حجت الاسلام والمسلمین جعفری در کنفرانس خبری که به همراه اعضای شورای مرکزی این سازمان برگزار شد، آمریکا و متحدانش را عامل بی ثباتی پاکستان دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین راجه ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان، در کنفرانس خبری روز گذشته که به همراه اعضای شورای مرکزی این سازمان در دفتر مرکزی شهر اسلام آباد برگزار شد، گفت: آمریکا و متحدانش عامل بحران داخلی و بی ثباتی پاکستان اند.

وی با بیان این که ترویج اغتشاشات فرقه ای و زبانی در کشور، جزئی از اهداف پلید دنیای استکبار است، ابراز داشت: همه ما در خنثی سازی توطئه های ظالمانه دشمان ملت متحد شویم و بینی دشمن را به خاک بمالیم.

این روحانی پاکستانی با تاکید به این که کشور در بدترین دو راهی ایستاده است و به دلیل سیاست های نابخردانه دولت، به کانون مشکلات اقتصادی تبدیل شده است، اظهار داشت: بی کفایتی و بی لیاقتی طبقات قدرتمند و اعمال سلیقه در مدیریت، به تضعیف کشور ختم می شود، داعش، القاعده و دیگر سازمان های تروریستی بین المللی برای ایجاد هرج و مرج و نا امنی در داخل کشور به دروازه های شهر ایستاده اند، نادیده گرفتن چنین وضعیت جدی مساوی با خسارات جبران ناپذیر است.

وی با اشاره به این که پاکستان از نظر جغرافیایی دارای ویژگی های خاص و مهم است، تصریح کرد: در تغییر موازنه قدرت به سمت آسیا، نقش پاکستان مانند یک کریدور مرکزی است، لذا ایالات متحده و متحدانش برای جلوگیری رشد اقتصادی چین می خواهند پاکستان را بی ثبات و نا امن کنند.

دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان با تاکید به این که مسئول بحران‌های کشور دولت‌هایی هستند، به جای استقلال در سیاست داخلی و خارجی خود را به دیگران وابسته می کنند و منتظر عنایت و تصمیم آنان هستند، بیان داشت: مسئولیت‌ها در مؤسسات مالی و اقتصادی به دست کسانی محول ‌شده است که منافعشان به جای کشورشان به نهادهای خارجی وابسته است.

وی با بیان این که تاخیرها و کوتاهی های بی مورد در تصمیم گیری های مهم، کشور را به کانون مشکلات تبدیل کرده است، گفت: ناهماهنگی بین دخل و خرچ طبقه متوسط ​​کشور، باعث افزایش فساد در جامعه شده است، از سوی دیگر وضعیت کنونی افغانستان نیز بر پاکستان تأثیر مستقیم داشته است./988/

آمریکا و متحدانش عامل بی ثباتی پاکستان اند

ارسال نظرات