۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۶۹۹۴۵۴
با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد؛

مراسم بزرگداشت شهادت حضرت زهرا و سالگرد آیت‌الله‌ فاضل لنکرانی در کابل

مراسم بزرگداشت شهادت حضرت زهرا و سالگرد آیت‌الله‌ فاضل لنکرانی در کابل
مراسم بزرگداشت شهادت حضرت زهرا (س) و سالگرد مرحوم حضرت آیت‌ الله‌ فاضل لنکرانی با حضور اقشار مختلف مردم در کابل برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت شهادت حضرت زهرا (س) و سالگرد مرحوم حضرت آیت‌الله‌ فاضل لنکرانی با حضور اقشار مختلف مردم در کابل برگزار شد.

به مناسبت سالروز شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و سالروز ارتحال مرجع عالیقدر راحل، احیاگر فاطمیه حضرت آیت‌الله‌ فاضل لنکرانی (ره) و نیز به مناسبت چهلمين روز رحلت همسر مکرمه معظم‌له، مراسم عزاداری باشکوهی با حضور اقشار مختلف مسلمانان در مسجد جامع ائمه اطهار (ع) کابل و نیز شعبه مزار شریف برگزار شد.

قرائت قرآن کریم، زیارت آل یاسین و حدیث کساء و نوحه‌سرایی مداحان از جمله برنامه‌های بود که در این مراسم باشکوه برگزار شد.

در ادامه این مراسم سخنران مراسم با استناد به آیات و روایات به شخصیت مقام والای صدیقه طاهره در جهان اسلام پرداخت و حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی را احیاگر فاطمیه نامید.

بیان فضایل و مقام حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها نزد فریقین و تجلیل از خدمات و نقش حضرت آیت‌الله‌ فاضل لنکرانی قدس سره و احیای حوزه‌های علمیه افغانستان بخصوص کابل و گسترش مکتب فاطمی و علوی از جمله محورهای سخنران این مراسم بود.

این مراسم عظیم در شرایط سخت ناامنی و تهدیدات دشمنان اهل‌بیت علیهم‌السلام (ع) و نیز در شرایط هوای برفی و یخ‌بندان با حضور باشکوه و شرکت گستره علما، طلاب، و اقشار مختلف مردم متدین و ولایت‌مدار کابل و مزارشریف برگزار شد.

در پایان عزاداران مهمان سفره حضرت زهرا (س) بودند.

ارسال نظرات