۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۶۹۹۶۳۴

رفت‌ و آمد سرکرده تروریست‌های «جبهه النصره» زیر سایه آمریکا

رفت‌ و آمد سرکرده تروریست‌های «جبهه النصره» زیر سایه آمریکا
منابع مطلع اعلام کردند سرکرده تروریست‌های جبهه النصره با وجود پهپاد‌های شناسایی آمریکا در مناطق مرزی ترکیه و سوریه در حال رفت‌ و آمد بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «محمد الجولانی» سرکرده تروریست‌های تکفیری «جبهه النصره» در حالیکه در حال گشت‌زنی در مناطق مرزی ترکیه و سوریه بوده، دیده شده است.

این در حالی است که شاهدان عینی اعلام کردند که پهپاد‌ها و هواپیما‌های جاسوسی آمریکا در این منطقه در حال پرواز بودند، اما از سوی نظامیان این کشور که به بهانه مبارزه با تروریسم در سوریه حضور دارند، حرکتی دیده نشده است.

الجولانی در حالی در حال جولان دادن زیر سایه هواپیما‌های جاسوسی آمریکایی بود که پیش از این آمریکا ادعا کرده بود برای کسی که از این تروریست تکفیری اطلاعاتی بدهد جایزه ۱۰ میلیون دلاری در نظر گرفته است!

رفت‌ و آمد راحت الجولانی در میان شماری از سرکرده‌های النصره واکنش فعالان رسانه‌های اجتماعی را به همراه داشته و آن‌ها رفتار متناقض آمریکایی‌ها در ادعای مبارزه با تروریسم را به سخره گرفتند. برخی از کاربران هم تأکید کردند که پهپاد‌های آمریکایی وظیفه محافظت از الجولانی را بر عهده داشتند.

منابع محلی حاضر در ادلب به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اطلاع دادند که از ساعات نخست روز گذشته، عناصر النصره تدابیر امنیتی شدیدی در منطقه «باب الهوی» اعمال کرده و تک‌ تیرانداز‌های بسیاری در این منطقه مستقر شدند و حلقه امنیتی را پیرامون این منطقه به وجود آوردند. حتی ساکنان باب الهوی را مورد فشار قرار دادند که مغازه‌های خود را ببندند.

به گفته منابع آگاه در باب الهوی، الجولانی در میان شمار زیادی از محافظان خود وارد این منطقه شد و همزمان پهپاد‌ها و هواپیما‌های جاسوسی آمریکا به صورت گسترده به پرواز درآمدند که این مسئله افراد حاضر را متعجب و احتمال هماهنگی در سطوح بالا بین آمریکا و النصره را تقویت کرد.

پیش از این هم گزارش‌هایی فاش شده بود که نشان می‌داد تروریست‌های جبهه النصره با آمریکا و ائتلاف بین‌المللی هماهنگ هستند. سال‌ها پیش نیز «هیثم مناع» رئیس هیات هماهنگی مخالفان سوریه در خارج از این کشور اعلام کرده بود که مدارکی دارد که ثابت می‌کند دولت آمریکا و عناصر مسلح وابسته به گروه «تحریر الشام» و « جبهه النصره» به طور مستمر با یکدیگر در ارتباط هستند./۹۸۸/

ارسال نظرات