۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۷۰۱۲۸۷
العربی الجدید خبر داد؛

حضور کارشناسان نظامی مصری در یمن برای کمک به نیروهای وابسته به امارات

حضور کارشناسان نظامی مصری در یمن برای کمک به نیروهای وابسته به امارات
تارنمای العربی الجدید با اشاره به تحولات ناگهانی در روند تعامل مصر با اوضاع یمن نوشت: کارشناسان نظامی مصری در روزهای اخیر و درپی حملات حوثی ها به ابوظبی وارد یمن شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، تارنمای العربی الجدید به نقل از منابع خود با اشاره به تحولات ناگهانی در روند تعامل مصر با اوضاع یمن نوشت: کارشناسان نظامی مصری در روزهای اخیر و در پی حملات حوثی ها به ابوظبی و دبی به هدف بررسی برنامه های نیروهای وابسته به ائتلاف عربی و تجدید نظر در آنها وارد یمن و مشخصا جنوب این کشور شده اند.

این منابع افزودند: این گروه از کارشناسان مصری که هفت نفر از کارشناسان نظامی عالی رتبه مصری هستند، هم اکنون در اتاق عملیات میدانی نیروهای «اللویه العمالقه»(وابسته به امارات) هستند که اخیرا نبردهای شدیدی علیه حوثی ها در استان شبوه داشتند.

همین منابع یادآور شدند: علی رغم نمادین بودن این اقدام مصر اما این موضوع حاوی پیام هایی به حوثی ها پس از تهدید امنیت دریانوردی در تنگه باب المندب و توقیف یکی از کشتی های امارات در نزدیکی الحدیده است.

منابع العربی الجدید یادآور شدند: از جمله مأموریت های محوله به کارشناسان مصری، تهیه طرح هایی برای توسعه حمله زمینی نیروهای ائتلاف علیه مناطق تحت کنترل حوثی ها و همچنین تهیه برنامه های فشرده برای تامین امنیت مناطق حیاتی با هماهنگی فرماندهی ائتلاف تحت رهبری عربستان در ریاض است.

همین منابع در ادامه خاطرنشان کردند: تغییر رویکرد جدید مصر در پرتو نزدیکی مصر و عربستان از یک طرف و تلاش ها برای پایان دادن به تنش در روابط مصر و امارات از سوی دیگر صورت می گیرد به طوری که ریاض اواخر سال گذشته میلادی سه میلیارد دلار به منظور کمک به مصر برای اجرای تعهداتش و حمایت از آن در مقابله با بحران اقتصادی در بانک مرکزی مصر سپرده گذاری کرد.

منابع یاد شده همچنین بر آمادگی ائتلاف بانک های کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله دو بانک اماراتی برای اعطای وام به دولت مصر به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار در جریان سفر اخیر السیسی به امارات تاکید کردند./۹۸۸/

ارسال نظرات