۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۷۰۱۳۱۹
سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

بی کفایتی دولت عامل رشد جرم و جنایت در پاکستان است

بی کفایتی دولت عامل رشد جرم و جنایت در پاکستان است
حجت الاسلام والمسلمین دومکی در تظاهراتی که به مناسبت هفتمین سالگرد حادثه تروریستی شهر شکار پور پاکستان برگزار شد، گفت: دولت محاکمه جنایتکاران را در اولویت قرار دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مقصود علی دومکی سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان و رئیس کمیته خانواده های شهدای شهر شکار پور پاکستان، در تظاهراتی که به مناسبت هفتمین سالگرد حادثه تروریستی شهر شکار پور پاکستان برگزار شد، گفت: بی کفایتی دولت عامل رشد جرم و جنایت در پاکستان است.

وی با بیان این که خون پاک 65 شهدای مظلوم مسجد جامع سیدالشهدای شهر شکار پور، موجب بیداری ملت شد، ابراز داشت: دشمنان اسلام خانه خدا را با خون نمازگزاران رنگین کردند و بندگان پرهیزگار را در خانه امن الهی به خاک و خون کشیدند.

این روحانی پاکستانی با استناد به آیت شریفه وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ؛ البته نپندارید که شهیدان راه خدا مرده‌اند، بلکه زنده‌اند (به حیات ابدی و) در نزد خدا متنعّم خواهند بود، گفت: کسانیکه هفت سال پیش در خانه خدا و آن هم در حال سجده، جام شهادت را نوش کردند زنده اند و این راهپیایی دلیل روشنی پر زنده بودند آنان است.

وی با اشاره به این که پس از گذشت هفت سال هنوزهم خانواده های شهدا به حقوق خود نرسیده اند و جنایتکاران محاکمه نشده اند، عملکرد غیرمسئولانه دولت و دستگاه های امنیتی پاکستان در حق خانواده های شهدای را به شدت مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت: محاکمه و اعدام گروه های تروریستی تنها راه برقراری امنیت در سطح کشور است اما دولت پاکستان بجای برقراری عدالت اجتماعی، سیاست های یک بام و دو هوا را در نظر گرفته است و در حق شیعیان برخورد تعصب آمیز را دارد.

رئیس کمیته خانواده های شهدا شهر شکار پور پاکستان با طرح این سوال که دولت با اعلام عفو عمومی چه نتیجه ای را بدست آورد و آیا در تامین امنیت کشورهم موفق شد، بیان داشت: دولت از این طریق فقط درد خانواده های شهدا را بیشتر کرد، چون آزادی جنایتکاران به هیچ وجه قابل تحمل نیست.

یاد آور می شود که در این حادثه تروریسی که هفت سال پیش در مسجد جامع سیدالشهدا شهر شکار پور پاکستان صورت گرفت، 65 تن از نمازگزاران شیعه شهید و تعدادی زیادی از نمازگزاران زخمی شدند./988/

بی کفایتی دولت عامل رشد جرم و جنایت در پاکستان است

ارسال نظرات