۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۷۰۱۹۱۰
دبیرکل حزب سعادت ترکیه:

غیرتمندانه به مساله یمن وارد شویم

غیرتمندانه به مساله یمن وارد شویم
تمل کارا ملا اوغلو گفت: مهمتر از همه چیز، اتحاد کشورهای اسلامی و اتمام تخاصم در منطقه است، کشورهای ساکت غیرتمندانه به مساله یمن وارد شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، تمل کارا ملا اوغلو دبیرکل حزب سعادت ترکیه امروز در همایش مجازی بررسی ابعاد تجاوز به یمن که به همت بنیاد بین‌المللی اربعین ترتیب یافت، با اشاره به روابط نامطلوب بین کشورهای اسلامی در سال‌های اخیر اظهار داشت: به‌ویژه در مساله یمن انسان نمی‌تواند این مساله را تحلیل کند.

دبیرکل سعادت ترکیه از کشتار هزاران تَن از مردم یمن در سال‌های گذشته سخن گفت و ابراز داشت: مردم یمن در حال حاضر در سختی و گرسنگی به سر می‌برند و اوضاع یمن تا حدی وخیم است که حتی نمی‌توانند زخمی‌های خود را معالجه کنند، تمام این اتفاق‌ها با همدستی چند کشور اسلامی و یک کشور اسلامی برجسته انجام می‌شود.

او این درگیری‌ها را قابل تامل توصیف کرد و افزود: این درگیری‌ها باعث مشقت میلیون‌ها انسان و نداشتن زندگی مطلوب می‌شود و فارغ از همه این بحث‌ها، درگیری‌های به وجود آمده مسبب از بین رفتن میلیون‌ها دلار از ذخایر کشورهای اسلامی می‌شود، برای رفع این درگیری‌ها بزرگان این کشورها باید با عقل سلیم خود تصمیم بگیرند نه اینکه به فکر منافع شخصی خود باشند.

ملا اوغلو مهمترین هدف وحدت اسلامی بین کشورهای اسلامی را از بین بردن این درگیری‌ها و کنش‌ها عنوان و ابراز تاسف کرد: شاهد این هستیم که این وحدت اسلامی وجود ندارد و هر کشور به دنبال منافع و سود خود است.

دبیرکل سعادت ترکیه نتیجه گرفت: وقتی این وحدت نباشد به ضرر کشورهای اسلامی می‌شود و این حرکت رو به جلو را از کشورهای اسلامی می‌گیرد و نبود این وحدت می‌تواند باعث از بین رفتن زیرساخت کشورهای اسلامی و شاهد عقب افتادگی در بین کشورهای اسلامی باشیم و نه حرکت رو به جلو و رشد.

وی با ابراز تاسف از اینکه هزینه میلیاردها دلاری که باید برای ساخت کشورهای اسلامی هزینه شود در این درگیری‌ها مصرف می‌شود گفت: این جنگ‌ها کشورها را عقب نگه می‌دارد و زندگی مطلوب را از مردم سلب می‌کند.

اوغلو ابراز امیدواری کرد: هر چه زودتر کشورهای اسلامی متحد شوند و این درگیری‌ها را خاتمه دهند و کشورهای دیگر غیرت کنند و این درگیری‌ها را به اتمام برسانند، از همه مهمتر اتحاد کشورهای اسلامی و به پایان رسیدن درگیری‌ها در منطقه است.

دبیرکل سعادت ترکیه بیان کرد: سایر کشورهای اسلامی وظیفه خود را انجام دهند و به‌ویژه به درگیری یمن ورود کنند و شاهد پایان یافتن این درگیری‌ها باشیم./۹۸۸/

ارسال نظرات