۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۰۸۲۱۵
مقام جبهه خلق فلسطین:

روز قدس امسال از اهمیت ویژه ای برخوردار است/مسئله فلسطین یک قضیه عقیدتی است

روز قدس امسال از اهمیت ویژه ای برخوردار است/مسئله فلسطین یک قضیه عقیدتی است
رامز مصطفی نوشت: روز جهانی قدس امسال به دلیل تشدید درگیری ها در مناطق مختلف فلسطین و همچنین حملات متجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی از اهمیت ویژه و استثنایی برخوردار است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مصطفی در مطلبی تحت عنوان «خوانشی در اعلام روز جهانی قدس» همچنین نوشت: پس از گذشت ۴۳ سال از فراخوان نام گذاری روز جهانی قدس توسط امام خمینی(ره)، هنوز به بررسی و تشریح ابعاد نام گذاری این روز نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی به خاطر شدت عشق و علاقه و ایمان عمیق به قضیه فلسطین و وضوح عادلانه بودن و مقدس بودن آن، از مسلمانان خواست روز قدس را روز بزرگی بشمارند و در آن تظاهرات کنند و فعالیت های مختلف برگزار کنند، افزود: انتخاب آخرین جمعه ماه رمضان بیهوده نبود. اگرچه ماه رمضان یکی از ارکان دین مبین اسلام است اما در امر بسیج کردن و آگاهی بخشی به جهان و مبارزه در بین ملت های ما علیه اشغالگران زمین و مقدسات ارزشمند است.

تحلیلگر فلسطینی با اشاره به اینکه اعلام این روز به مثابه پاسخ قاطعی به وضعیت بی تفاوتی نسبت به فلسطین در برخی محافل عربی و اسلامی بود، در ادامه نوشت: امام خمینی(ره) با فراخوان جهانی خود خواستند که تنها در مرزهای این روز توقف نشود بلکه خواستند که روز اتحاد مستضعفان علیه مستکبران باشد. ایشان به سراسر جهان بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام کردند که هویت جمهوری اسلامی ایرانی فلسطین، قدس و یاری از مستضعفان جهان است و مردم فلسطین در راس اولویت هایش است.

مصطفی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به درگیری با رژیم صهیونیستی بُعد اسلامی داد تا در بغعد عربی آن باقی نماند، خاطرنشان کرد: ایشان تاکید کردند که درگیری با رژیم صهیونیستی، درگیری برسر موجودیت است نه بر سر مرزها زیرا این رژیم یک رژیم غاصب است و هیچ حقی در خاک فلسطین ندارد.

وی افزود: اگر امام خمینی بر قدرت مردم فلسطین و قدرت آن در تحقق پیروزی تاکید می کردند، با این کار از آنها می خواستند که خود را متعهد کنند که به آرمان خود ایمان داشته باشند و متحد باشند. ایشان خوب می دانستند که رژیمهای مرتجع عربی به دنبال برقراری روابط با رژیم صهیونیستی هستند که اکنون به وضوح شاهد آن هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قضیه فلسطین در اندیشه و منش امام خمینی جایگاه ویژه ای داشته و برای ایشان و مردم ایران و علمای آن یک قضیه عقیدتی است نه یک قضیه سیاسی. ایشان اولین روحانی بودند که به این درگیری بعد اسلامی دادند./۹۸۸/

ارسال نظرات