۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۷۱۰۶۰۵
شیخ الازهر:

تروریسم، پدیده ای است که غربی ها آن را به وجود آورده‌اند

تروریسم، پدیده ای است که غربی ها آن را به وجود آورده‌اند
احمد الطیب شیخ الازهر مصر گفت: تروریسم یک پدیده سیاسی است و دینی نیست بلکه تروریسم، پدیده ای است که غربی ها آن را به وجود آورده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، الطیب شیخ الازهر مصر در جلسه استقبال از هیئت دانشکده مطالعات دفاعی انگلیس و وابسته وزارت دفاع انگلیس با بیان اینکه تروریسم یک پدیده سیاسی است و دینی نیست، افزود: تروریسم را برخی سازمان های سیاسی غربی به وجود آورده و به جهان صادر کردند و آن را به یهودیت، مسیحیت و اسلام چسباندند تا دستاورد های و برنامه های بسیار پیچیده خود را تحقق بخشند.

وی تأکید کرد: الازهر با گنجاندن موضوعات مبارزه با افراط گرایی و تکفیر در برنامه های درسی خود، توضیح مفهوم دارالسلام و دار الحرب، روابط مسلمانان با دیگران و تعصب و تنفر و موضوعاتی که گروه های افراطی به آن می پردازند، به واقعیت معاصر با ایده های پیشگام پاسخ داد.

شیخ الازهر بیان داشت: الازهر، ایمن سازی دانش آموزان خود در سنین پایین با روشی علمی که از طریق آن راحت تر بتوان آنها را از نظر فکری مصونیت داد و آنها را قادر ساخت تا عقاید این گروه ها را رد کنند، وارد عمل شده است.

وی اشاره کرد: الازهر بر ضرورت همبستگی میان رهبران دینی در مبارزه با اندیشه افراطی تأکید دارد و با تأسیس یک نهاد مصری، برای تعامل با مشکلات جامعه که به روابط مسلمانان و مسیحیان خدشه وارد می کند، یک برنامه و روش فکری تنظیم کرده است./۹۸۸/

ارسال نظرات