۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۷۶۷۸۳

نامه جامعه رسید

خبرگزاری رسا‌ ـ شصت و ششمین شماره نامه جامعه از سوی جامعة الزهرا، حوزه علمیه خواهران قم منتشر شد.
ماهنامه نامه جامعه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نامه جامعه، نشریه جامعة الزهرا، حوزه علمیه خواهران قم، ماهنامه ای فرهنگی ـ اجتماعی است که برای استفاده عموم منتشر می شود.

در این شماره جامعه به مطالبی چون عالم وحدت، امام صادق(ع) شارح حقیقی الهی ، گلی از گلستان، نسیم صبح، منشور سعادت، جهاد با نفس، خورشید در راه است، ارتباط انسان با خود،گام های زندگی و درآمدی بر اصلاحات اجتماعی در قرآن پرداخته شده است.

در گزیده ای از «ارتباط انسان با خود» می خوانیم:«برقراری ارتباط با خویشتن، موجب تقویت هویت انسان شده و می تواند در مقابل غیر حق مقاومت نموده و خود را از قید و بند اسارت ها نجات دهد.»

از دیگر بخش های این ماهنامه می‌توان به نهضت ملی شدن صنعت نفت و آیت الله کاشانی، درخت دانش، معرفی کتابخانه جامعة الزهرا، ترنم شیدایی، تبلیغ نوشتاری، اندوه سامرا، وحیانی یا بشری بودن الفاظ قرآن، به یاد دخو و فقه وزندگی اشاره کرد.

در گزیده ای از مقاله «وحیانی یا بشری بودن الفاظ قرآن» ذیل عنوان «بلندی معارف و محتوای قرآن» آمده است: «معارف و محتوای قرآن از چنان عظمت و ژرفایی برخوردار است که احاطه کامل بر همه آنها و قرار دادنشان در قالب الفاظ و عباراتی که بیانگر آن معارف باشند، از توان انسان خارج است.»

در آمدی بر مکاتب نو ظهور در ایران، سیره مردان آسمانی، مبانی تعلیم و تربیت اسلامی، جرعه جرعه معرفت و کبوتر از جمله مطالب به چاپ رسیده در این شماره ماهنامه نامه جامعه است.

شصت و ششمین شماره نامه جامعه به مدیر مسؤولی مرضیه معینی و سردبیری مهین پاکروان در اسفند ماه سال جاری از سوی حوزه علمیه خواهران قم، جامعة الزهرا منتشر شده است./916/ن601/ع

ارسال نظرات