۱۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۷۸۷۴۲
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر کرد؛

مبانی پارادایمی روش های تحقیق کیفی

خبرگزاری رسا ـ گروه فلسفه علوم انسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، کتاب «مبانی پارادایمی روش های تحقیق کیفی» را به قلم دکتر محمدتقی ‌ایمانی منتشر کرد.
مباني پارادايمي روش‌هاي تحقيق کيفي


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام‌ حمیدرضا حسنی، مدیر گروه فلسفه علوم انسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، کتاب مبانی پارادایمی روش های تحقیق کیفی را مرجع مناسبی برای شناسایی مبانی فلسفی، روش‌شناختی و پارادایم‌های علوم انسانی دانست و افزود: این کتاب نگرشی دقیق و عمیق از مبانی منطقی تحقیق علمی و مناقشات موجود پیرامون رویکردهای کمی و کیفی تحقیق را به دانشجویان و علاقه‌مندان به تحقیق در حوزه علوم انسانی ارائه می‌کند.

حجت الاسلام‌ حمیدرضا حسنی گفت: این کتاب ضمن ارائه مبانی پارادایمی رویکردهای اثبات‌گرایی، تفسیری و انتقادی و مقایسه آن‌ها با یکدیگر، رویکردهای تحقیق کیفی، مانند پدیدارشناسی، مردم‌نگاری، نظریه بنیادی، تحقیق اقدامی، روش‌شناسی تاریخی، مقایسه‌ای و روش‌شناسی فمینیستی را به لحاظ مبانی منطقی و پارادایمی، مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد.

عضو هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دانشکده های علوم انسانی کشور را با خلاء کتاب‌های درسی در حوزه فلسفه علوم انسانی روبه‌رو دانست و گفت: این کتاب می‌تواند پاسخگوی بخشی از نیازها و سوالات دانشجویان و محققان علوم انسانی باشد./916/ن621/ع

ارسال نظرات