۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۸۲۴۵۴
برای دومین بار؛

مجموعه خدا و قصه هایش منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ نویسنده کتاب کودک و نوجوان گفت: بی تردید، تربیتی که کودک ما را به ساحل آرامش و گوهر امید نرساند، تربیت کامل و موفقی نخواهد بود.
خدا و قصه هايش خدا و قصه هايش خدا و قصه هايش خدا و قصه هايش خدا و قصه هايش

حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری، نویسنده کتاب کودک و نوجوان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: جلد اول و دوم کتاب خدا و قصه هایش که در بردارنده شیوه ای نو برای آموزش توحید به کودکان است برای دومین بار منتشر شد.

وی در ادام افزود: بی تردید، تربیتی که کودک ما را به ساحل آرامش و گوهر امید نرساند، تربیت کامل و موفقی نخواهد بود و انسان نا آرام، همچون مسافر مضطربی است که هر لحظه، احتمال آن می رود که در دره ای خطرناک سقوط کند.

این نویسنده حوزوی اظهار داشت: آدم ناامید، مانند کشاورزی است که در بهترین شرایط کشت و کار، توان حرکت و تلاش ندارد. اضطراب بر خطاهای انسان می افزاید و یأس، آدمی را از حرکت باز می دارد و سرانجام انسان مضطرب، افتادن در پرتگاه است و عاقبت انسان مأیوس ایستایی مرگ آور در بزرگراه زندگی است.

وی با اشاره به این که چگونه می توان از این دو خطر بزرگ رها شد و از اضطراب به آرامش و از یأس به امید رسید خاطر نشان کرد: بر اساس معارف بلند اسلامی، یگانه کیمیایی که انسان را به آرامش حقیقی و امید پایدار می رساند، اعتقاد به خدای یگانه است.

حجت الاسلام حیدری ابهری یادآور شد: ایمان به خدای بزرگ دانای مهربان، دل آدمی را مالامال از آرامش و امید می سازد و در نتیجه، هم توان حرکت به انسان می بخشد و هم دقت او را در طی مسیر بالا می برد.

وی تأکید کرد: نباید گمان کنیم که ایمان به خدا، تنها یک بحث اعتقادی گسسته از واقعیت های زندگی است و در تربیت کودک ما نقش ندارد. ایمان، چراغی است که همه زوایای زندگی را نورانی می سازد و روح را از همه تاریکی ها به ویژه ظلمت، یأس و ترس رهایی می بخشد.

این مبلغ حوزه علمیه قم تصریح کرد: بر ما است که کودکان خود را، به شکلی درست و منطقی از زلال تعالیم توحیدی پیامبران برخوردار سازیم و ایمان فطری آن ها را، با آموزش هایی درست تقویت کنیم.

وی ابراز داشت: مجموعه«خدا و قصه هایش» با هدف ارائه شیوه ای نو برای آموزش توحید به کودکان هشت تا ده سال منتشر شده است. هر جلد از این مجموعه شش جلدی، پنج حکایت دارد که برخی مربوط به اثبات خدا، برخی مربوط به صفات پروردگار و برخی دیگر نیز یادآور حضور خدا در متن زندگی است.

حجت الاسلام حیدری ابهری بیان داشت: هر حکایت مقدمه ای با مضمون خداشناسی دارد که با نقل حکایت پایان می پذیرد. نقل حکایت، آن مقدمه اعتقادی را در ذهن کودک تثبیت می کند و او را به فهم بهتری از عبارات ابتدایی هر حکایت می رساند.

وی تأکید کرد: بهره مندی کودکان از این حکایت ها، بر ایمان آنان خواهد افزود و زمینه ساز انس و الفت آنان با خدای مهربان خواهد شد، مجموعه«خدا و قصه هایش» بیش از آن که اثری اعتقادی باشد، کتابی است که به دنبال ایجاد انس و قرب به خدا بوده است.

وی در پایان با سپاسگزاری از کسانی که وی را در تهیه این اثر یاری کرده اند گفت: این کتاب با همکاری آقای محمد مهدی نوری گرافیست و خانم ها زهرا کیانی و سمیه بیگدلی تصویر گر از سوی نشر بهار دلها با همکاری نشر جمال در شمارگان سه هزار نسخه منتشر شده است./919/ت302/ع

ارسال نظرات