۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۸۲۴۸۹
با انتشار جدیدترین شماره شفافیت؛

نقش فرقه ضاله بهائیت در مشروطیت بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ دهمین شماره ماهنامه خبری تحلیلی شفافیت نخستین نشریه تخصصی حمایت از قربانیان فرقه در ایران از سوی مؤسسه مطالعاتی روشنگر منتشر شد.
دهمين شماره ماهنامه شفافيت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دهمین شماره ماهنامه داخلی خبری تحلیلی شفافیت نخستین نشریه تخصصی حمایت از قربانیان فرقه در ایران به صاحب امتیازی مؤسسه مطالعاتی روشنگر و مدیرمسؤولی سیدکاظم موسوی منتشر شد.

تحری حقیقت؛ یا بهائیت یا طرد، حرکت در سایه، نقش فرقه ضاله بهائیت در مشروطیت، طرح روحی شیوه سیستماتیک تبلیغ، هشت‌پای پیشگوی جام جهانی، پخش انیمیشن ترویج فرقه کابالا برای کودکان از تلویزیون، دروغی دیگر از بی‌بی‌سی درباره خانه ییلاقی بهائیان و تلاش یک فرقه برای تغییر محل برگزاری حج از عناوین ویژه این ماهنامه است و شفافیت در گفت‌وگوی اختصاصی با یکی از قربانیان فرقه ضاله بهائیت، به نقش پیروان این فرقه در جذب مسلمانان و ایجاد شبهه در اعتقادات آنان اشاره کرده است.

اعتقاد به منجی و فرجام‌خواهی عنوان مطلبی که در سرمقاله شفافیت به آن پرداخته شده و در ادامه آمده است: «باور به ظهور انسانی والا و در هم پیچیده‌شدن بساط ظلم و ستم به شکل‌های مختلف همچون تاروپودی در باور و آموزه‌های ادیان و اقوام و ملل مختلف جهان تنیده شده است. بر این اساس، زرتشتیان در انتظار سوشیانس، یهودیان در انتظار ماشیع، مسیحیان در انتظار مسیح و مسلمانان چشم به راه مهدی هستند».

این سرمقاله می‌افزاید: «مهدی موعود(ع) از نگاه شیعه در میان مردم است و امکان دسترسی و برقراری ارتباط متقابل و دو سویه با او با احراز شرایط لازم امکان‌پذیر است. اما در میان ادیان دیگر هرچند که در انتظار به سر می‌برند، اما بر این باورند که هنوز پا به عرصه وجود نگذاشته است و تقدیر الهی این است که در پایان جهان برای برقراری صلح و آرامش خواهد آمد».

ماهنامه خبری تحلیلی شفافیت در سه بخش بهائیت، کژراهه و زیر ذره‌بین تنظیم شده است که مطالبی همچون تبلیغ و جذب در بهائیت، سفسطه‌بازی نزد بهائیان است و بس، برای جذب مسلمانان در اعتقادات آن شبهه ایجاد کنید، بازخوانی عوامل پیدایش مدعیان دروغین مهدویت، فرقه چالش پیش‌رو، آسیب‌ها و عبرت‌های نهضت مشروطیت، کابالیسم، فراماسونری و ایلومیناتی بر پرده سینما، عرفان حلقه تهدیدی برای بهداشت معنوی جامعه و علل گرایش جوانان به شیطان‌پرستی در آن به چشم می‌خورد.

حرکت در سایه عنوان بخشی از ماهنامه شفافیت است که به بررسی نقش فرقه ضاله بهائیت در مشروطیت پرداخته و ابعاد مختلف این نفوذ را مورد کنکاش قرار داده است. در بخشی از مطلب این عنوان می‌خوانیم: «با گذشت بیش از یک قرن از آغاز نهضت عدالتخانه و تبدیل آن به نهضت مشروطیت ایران، سؤال‌های متعدد و متنوعی ذهن محققان را به خود مشغول می‌سازد. در ابتدای نهضت، شعارها صرفاً جنبه دینی داشتند و پرچمدار مبارزه، روحانیت بود، اما به تدریج، جریانی دیگر در عرصه فعالیت‌های سیاسی ـ اجتماعی جامعه رخ داد، به گونه‌ای که در اندک زمانی رو در روی روحانیت ایستاد و در نهایت نیز توانست بر جریان اصیل نهضت، مسلط شود».

گرایش‌های انحرافی در اندیشه اصیل مهدویت در عصر مشروطه، فرقه شیخیه، فرقه بابیه، التقاطیان و فرق ضاله در مشروطه و نقش التقاطیان و فرض ضاله در انحراف نهضت مشروطه از مهم‌ترین مطالبی است که در بخش حرکت در سایه بررسی شده است.

همچنین بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان بازخوانی عوامل پیدایش مدعیان دروغین مهدویت به بررسی عوامل زمینه‌ساز، عوامل تسهیل کننده و عوامل شتاب‌زا پرداخته و موضوعاتی همچون نجات‌باوری مهدوی، جهل و نادانی مردم، نابسامانی‌های اجتماعی و اقتصادی، فزون‌طلبی و زیاده‌خواهی، تضعیف رقیب، ادامه حیات فرقه‌ای، سوء استفاده‌های مالی، باورهای غلط، تعیین وقت ظهور، مهدویت نوعی، نگاه سطحی و عاطفی به آموزه مهدویت، حمایت‌های بیگانگان،‌ بی‌تفاوتی خواص، جعل احادیث، احساس محرومیت و عوام‌فریبی را در این خصوص مطرح کرده است.

گفتنی است، دهمین شماره ماهنامه داخلی خبری ـ تحلیلی شفافیت در 44 صفحه به صاحب امتیازی مؤسسه مطالعاتی روشنگر و مدیرمسؤولی سیدکاظم موسوی ویژه ماه مرداد منتشر شد. /920/ن601/ع

ارسال نظرات