۰۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۸۵۰۱۱
خطیب جمعه نجف اشرف:

القاعده خواستار ادامه حضور اشغالگران در عراق است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف با اشاره به گسترش عملیات تروریستی در عراق در آستانه خروج اشغالگران از خاک این کشور تاکید کرد که تروریستها و القاعده با این عملیاتها خواستار ادامه حضور اشغالگران هستند.
خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد تشکیل دولت جدید را امری داخلی خواند و گفت: تشکیل دولت جدید امری داخلی است و کشورهای همسایه نظیر سوریه و ترکیه و سایر کشورها حق دخالت در این امر را ندارند.

وی افزود: گروه های سیاسی توان حل و فصل این بحران را دارند و وظیفه دارند تا با برگزاری جلسات پارلمان، روند تشکیل دولت را بررسی نمایند و به این بحران که بیش از شش ماه است کشور را فراگرفته پایان دهند.

حجت الاسلام قبانچی انفجارهای تروریستی هفته گذشته در عراق را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: تروریستها بار دیگر پستی و حقارت خود را به نمایش گذاشتند و جمع کثیری از شهروندان مظلوم و بیگناه را در هفت استان عراق به خاک و خون کشیدند و گستاخی آنان به جایی رسیده است که مراکز پلیس را نیز مورد هدف قرار می دهند.

خطیب جمعه نجف اشرف تصریح کرد: انفجار تروریستی هفته گذشته در بغداد که بیش از سیصد شهید و مجروح را درپی داشت در حالی رخ داد که نیروهای آمریکا تا چند روز دیگر خروج از خاک عراق را آغاز خواهند کرد و این انفجارها پیام تروریستها و القاعده به اشغالگران برای بقای طولانی مدت در عراق بود و آنان خواستار ادامه حضور اشغالگران هستند ولی همه عراقیها وظیفه دارند تا از استقلال کشور حمایت کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن شبهای مبارک قدر گفت: در حالی که مسلمانان در ماه مبارک رمضان مشغول عبادت و راز و نیاز با خداوند متعال هستند برخی افراد و گروهها که خود را به اسلام منتسب می کنند به کشتار و ذبح زنان و کودکان با نام اسلامی می پردازند در حالیکه آنان با اسلام بیگانه اند./980/ج

ارسال نظرات