۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۸۶۷۰۴

رییس هیئت علمای اهل سنت عراق از مواضع وحدت طلبانه مقام معظم رهبری تقدیر کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس هیئت علمای اهل سنت جنوب عراق از مواضع وحدت طلبانه و فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرمت اهانت به نمادهای اسلامی و اتهام زنی به زنان پیامبر(ص) تقدیر و تشکر کرد.
شيخ عبدالوهاب الملا
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ خالد الملا رییس هیئت علمای اهل سنت جنوب عراق طی بیانیه ای ضمن محکوم کردن اهانت به نمادهای مذاهب اسلامی توسط تندرویان مذاهب مختلف، از مواضع وحدت طلبانه حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب تقدیر نمود.

در این بیانیه آمده است: اهانت به نمادهای اسلامی خطر قرمزی است که هیچ کس حق ندارد از آن عبور کند، زیرا گذشتن از این خط قرمز سبب گسترش فتنه میان مسلمانان می شود و از همه پیروان مذاهب اسلامی می خواهیم تا نسبت به این موارد هوشیار باشند و در دام نقشه های دشمنان نیافتند.

شیخ خالد الملا تصریح کرد: در حالی که اهانت برخی از تندروهای سنی و شیعه علیه نمادهای اسلامی را به شدت محکوم می کنیم از مواضع آشکار و واضح آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران در جهت حفظ وحدت میان مسلمانان و صدور فتوای حرمت اهانت به زنان پیامبر اکرم(ص) تقدیر و تشکر می کنیم و از علمای جهان اسلام خواستاریم تا نسبت به وحدت مسلمانان حرص داشته باشند و از سقوط در فتنه به شدت اجتناب کنند.

وی خواستار برپایی همایشهای وحدت شد و اظهار داشت: از الازهر مصر، دار الافتاء عربستان و مجمع جهانی اهل بیت در ایران می خواهم تا به سرعت نسبت به برپایی همایشی با هدف بررسی برنامه های خبیثانه دشمنان که توسط برخی از مسلمانان اجرا می شود اقدام کنند و مواضع صریحانه خود را در برابر شبکه های ماهواره ای که در صدد گستش فتنه هستند اعلام نمایند./980/






ارسال نظرات