۱۶ مهر ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۸۷۰۳۲
خطیب جمعه دیوانیه:

پارلمان باید حقوق فقرا و مستضعفین را مطالبه کند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه دیوانیه از نمایندگان پارلمان خواست تا با حضور مستمر در جلسات پارلمان از حقوق فقرا و مستضعفین دفاع نمایند.
سيد حسن زاملي نماينده آيت الله سيستاني در ديوانيه عراقبه گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسن زاملی خطیب جمعه دیوانیه طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد امام حکیم برگزار شد از ادامه بحران سیاسی در عراق انتقاد کرد و گفت: بحران سیاسی در حالی همچنان ادامه دارد که شاهد از بین رفتن حقوق مردم و زیرپا گذاشتن به همه وعده و وعیدهای داده شده توسط دولت و گروههای سیاسی هستیم.

وی افزود: زیرپا رفتن حقوق مردم و نادیده گرفتن درخواستهای آنان با انتخاب نخست وزیری عادل که حق را شناخته و آنرا در اختیار صاحبانش قرار دهد پایان می پذیرد.

حجت الاسلام زاملی از شکنجه زندانیان با هدف جلب اعترافات دروغین در نجف ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: انتشار خبر شکنجه زندانیان در نجف اشرف با هدف جلب اعترافهای دروغین علیه علما و روحانیون نشاندهده اوج فساد اداری در عراق است و از عشایر و گروههای مختلف دینی و اجتماعی نجف که حمایت همه جانبه خود را از علما و روحانیون اعلام داشته اند تقدیر و تشکر می کنم.

خطیب جمعه دیوانیه مسوولان را به بررسی مجدد نقشه های امنیتی دعوت کرد و گفت: گسترش ترور افرادی که عمر خود را در راه جهاد و مبارزه با دیکتاتوری گذرانده اند نشانه خطرناکی است و مسوولان موظف هستند تا از جان همه شهروندان خصوصا مجاهدان، فقرا و خانواده های شهدا محافظت کنند.

وی خواستار برگزاری جلسات پارلمان شد و تصریح کرد: نمایندگان که از زمان برگزاری انتخابات تاکنون تنها به مدت چند دقیقه در پارلمان حضور داشته اند باید به صورت مستمر در جلسات مجلس حضور یابند و حقوق فقرا و مستضعفین را مطالبه نمایند./980/

ارسال نظرات