۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۸۷۶۱۵
خطیب جمعه نجف:

طلاب علوم دینی باید شهید صدر را الگوی خود قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف با اشاره به ویژگیهای شهید آیت الله محمد صادق صدر به طلاب علوم دینی توصیه کرد که این مرجع فقید را الگو قرار دهند.
سيد صدر الدين قپانچي؛ خطيب جمعه نجف اشرف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف، روز گذشته در نشست ماهانه حوزه علمیه این شهر که با حضور گسترده علما، روحانیون و طلاب علوم دینی در سالن همایشهای امام علی(ع) این شهر برگزار شد با اشاره به فرارسیدن سالگشت شهادت آیت الله سید محمد صادق صدر گفت: حادثه به شهادت رساندن این مرجع فقید به مثابه انقلابی سیاسی و فرهنگی علیه حزب بعث و لوحه ای از صبر و استقامت دینی ضد کشتار و جنایت بود و خونهای ریخته شده نهایتا به نتیجه رسید و دیکتاتوری بعث سرنگون شد.

وی افزود: یکی از درسهای بزرگی شهید صدر، استفاده از علوم معاصر و حضور همیشگی در میان ملت بود که طلاب علوم دینی نیز باید این عالم را الگوی خود قرار دهند و نسبت به علوم جدید و دغدغه های مردم بی تفاوت نباشند.

حجت الاسلام قبانچی بحران سیاسی کنونی عراق را امتحانی برای ملت خواند و تصریح کرد: تغییر در نظام سیاسی عراق با اراده ملت رخ داد نه با تانکهای بیگانگان، و امید بسیار زیادی برای گذر از این بحران سیاسی وجود دارد.

خطیب جمعه نجف از مخالفت با حضور هیئتهای حسینی در برخی از نقاط شهر به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: مسوولان استان به بهانه اینکه استان نجف به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است و به زودی مهمان خارجی از سراسر جهان به این استان سفر می کنند اقدام به جمع آوری هیئتهای حسینی و انتقال آنها به دهها کیلومتر دورتر کرده است.

وی تاکید کرد: همگان باید بدانند که استان مقدس نجف به هیچ وجه از کسانی که با ارزشها و تمدن این استان احترام نمی گذارند پذیرایی نخواهد کرد و مردم در برابر این توهینها ساکت نمی شوند./980/

ارسال نظرات